Zuckerberg are doar cinci zile la dispoziție pentru a demonstra Uniunii Europene cum va elimina știrile false de pe Facebook, Instagram și WhatsApp la alegeri

Pe fondul îngrijorărilor legate de interferența Rusiei în alegerile europene, Uniunea Europeană a adoptat o poziție fermă față de Mark Zuckerberg, șeful Facebook, îndemnându-l să abordeze problema știrilor false pe platformele sale.

UE a acordat Meta, compania-mamă a Facebook, un termen de cinci zile pentru a-și prezenta planurile de combatere a conținutului fals și de prevenire a răspândirii reclamelor finanțate de Kremlin.

Această solicitare este crucială în contextul în care mai sunt doar patruzeci de zile până la alegerile pentru Parlamentul European, în care mai multe țări din întreaga lume sunt așteptate la urne. Thierry Breton, comisarul UE pentru piața internă, a subliniat că protejarea integrității alegerilor este o prioritate absolută.

El a avertizat Facebook că este necesară o acțiune rapidă, declarând că, dacă societatea nu rezolvă problemele în termen de o săptămână, UE va lua măsurile necesare pentru a apăra democrația.

Comisia Europeană a inițiat proceduri oficiale împotriva Meta din cauza temerilor că Rusia ar putea manipula Facebook pentru a influența rezultatele alegerilor în favoarea sa. De asemenea, au fost exprimate îngrijorări cu privire la presupusele plăți efectuate de Kremlin către membri ai Parlamentului European pentru a sprijini candidații pro-ruși.

În plus, oficialii UE sunt deranjați de vizibilitatea inadecvată a instrumentelor de semnalizare a conținutului ilegal sau suspect de pe Facebook, precum și de întârzierile în eliminarea linkurilor către site-uri de știri false cunoscute sub numele de „site-uri de dublură”.

UE îndeamnă Facebook să ofere mai multă transparență în procesele sale de luare a deciziilor, în special atunci când vine vorba de limitarea conținutului generat de utilizatori pe teme sensibile.

Ca răspuns, Facebook a evidențiat strategiile sale existente pentru a identifica și a atenua riscurile pe platformele sale, exprimându-și disponibilitatea de a coopera cu Comisia Europeană și de a furniza informații suplimentare cu privire la eforturile sale.

Odată cu punerea în aplicare a Legii privind serviciile digitale, UE are acum autoritatea de a impune amenzi mari sau chiar de a interzice companiile de social media care încalcă reglementările, ilustrând seriozitatea cu care UE abordează problema știrilor false și a interferențelor străine în procesele democratice.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l mai departe!

Test de Cultură Generală #10 - Crăciun și Revelion (27 de Întrebări)

Urmărește-ne pe Facebook

Zilnic, episoade noi din serialul Astăzi în istorie, plus curiozități fascinante din toate domeniile!

Lasă un comentariu