Family Mart, al doilea cel mai mare lanț de magazine de proximitate din Japonia, a început recent să folosească roboți cu inteligență artificială pentru a reaproviziona rafturile, ca o modalitate de a face față reducerii rapide a forței de muncă din această țară.
Scăderea populației active este una dintre cele mai mari amenințări la adresa companiilor care operează în Japonia, iar unele au început deja să caute modalități de a înlocui oamenii.
Un exemplu în acest sens este marele lanț de magazine de proximitate Family Mart, o companie care a făcut recent echipă cu compania de robotică Telexistence din Tokyo pentru a introduce roboți cu inteligență artificială în sute dintre magazinele sale din întreaga țară.
Noii „angajați” vor fi însărcinați cu reaprovizionarea frigiderelor cu băuturi și se așteaptă ca aceștia să ușureze munca lucrătorilor umani și, în unele cazuri, să îi înlocuiască complet.
Denumit TX SCARA, prescurtare de la Selective Compliance Assembly Robot Arm, noul robot de la Telexistence este alimentat de platforma Jetson AI de la Nvidia pentru a procesa informațiile și folosește infrastructura cloud Azure de la Microsoft pentru accesarea fluxului de date necesar la optimizarea sarcinilor.
Potrivit Telexistence, fiecare robot TX SCARA poate înlocui între 60 și 180 de minute de muncă umană pe zi, per magazin, acest timp liber fiind folosit în domenii în care munca umană este chiar mai importantă, cum ar fi serviciul clienți.
Noii roboți de aprovizionare a rafturilor pot lucra fără asistență umană în 98% din timp; în celelalte două procente din timp, pot fi controlați de la distanță de către oameni, folosind căști de realitate virtuală atunci când este nevoie.
Telexistence va primi o taxă lunară pentru activitatea roboților, pentru întreținerea acestora și pentru sprijinul lucrătorilor umani de la distanță atunci când este nevoie.
Roboții TX SCARA sunt introduși în aproximativ 300 de magazine Family Mart din Japonia, dar acesta este doar începutul. Dacă se vor dovedi atât de utili pe cât se așteaptă Telexistence, există planuri ca aceștia să fie introduși în cele 16.000 de magazine japoneze ale companiei.
Și în cazul în care credeai că magazinele de la noi din țară sunt în siguranță față de roboții cu inteligență artificială care fură locuri de muncă, mai gândește-te! Telexistence și Microsoft au anunțat amândouă planuri de extindere pe piața magazinelor de proximitate din jurul lumii.
„Roboții Telexistence vor deveni o influență puternică, oferind o sursă practic inepuizabilă de forță de muncă. Noile resurse excedentare vor fi redistribuite în mod corespunzător prin intermediul mecanismelor de piață, iar pe termen lung acest lucru poate duce la tranziția societății umane, care va fi ajutată semnificativ de munca automatizată”, a declarat directorul general al Telexistence, Jin Tomioka.