O problemă de matematică dă mari bătăi de cap. O poți rezolva?

Matematica se dovedește uneori a fi dificilă sau greu de înțeles. Cu toate acestea, după atâția ani de școală, ar trebui să putem cu toții rezolva o problemă de matematică atât de simplă precum cea prezentată aici, nu-i așa?

Ei bine, se pare că părerile cu privire la răspunsul corect sunt împărțite. Cu siguranță, cei mai experimentați în domeniul matematicii vor zâmbi, însă pentru restul oamenilor această problemă s-a dovedit a fi o bătaie de cap.

o problemă de matematică


Dacă nu te simți tocmai în largul tău atunci când trebuie să rezolvi o problemă de matematică, trage adânc aer în piept înainte de a încerca să dezlegi problema. Aceasta, evident una ușoară, a reușit să împartă utilizatorii rețelelor sociale în cel puțin două tabere.

Așadar, acordă-i un moment, încearcă să o rezolvi și scrie într-un comentariu care crezi că este rezultatul:

6 ÷ 2(1+2) = ?

Bineînțeles, există un singur răspuns corect!


Distribuie:

Citește în continuare

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi în fiecare dimineață pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări.
Fii fără grijă, nu facem spam.
  • Sa fii prost nu e o problema, se intampla, sa fii prost dar si agresiv… asta e o problema. Rezultat, 9!

    • Serban Vasile spune:

      Initial si eu am gindit ca dupa efectuarea parantezei ar fi bine sa efectuam restul operatiilor in ordinea in care sunt scrise (fiind operatii de acelasi grad),dar ulterior m-am gindit sa desfac paranteza si sa transpun impartirea sub forma de fractie.Devine 6 supra 6 adica 1. Totusi acesta consider ca este raspunsul corect !

  • Serban Vasile spune:

    In prima incercare,am efectuat intii paranteza,si apoi am continuat efectuind operatiile in ordinea in care sunt scrise,rezultatul fiind 9. Ulterior am desfacut paranteza si am transformat impartirea in fractie,rezultind 6 supra 2+4,respectiv 6 supra 6,rezultind 1. Chiar nu-mi dau seama care este corect. Cred ca varianta 2 e buna,adica ”1” !!

  • https://ro.wikipedia.org/wiki/Ordinea_operatiilor
    pentru “desteptii” de mai jos care habar nu au ca se rezolva mai intai operatiile din paranteze si nu stiu cand sunt necesare aceste paranteze. Vai matematica voastra. Am vazut si cativa normali. Pentru “destepti”: Bai babuinilor, generatia de 40 de ani facea integrale de toate felurile si voi nu sunteti in stare sa faceti inmultiri si impartiri?? Asa prosti sunteti? La postari sunteti primii dar sa invatati carte, inainte sa scrieti aberatii, nu sunteti in stare.. vai de curu vostru de retartralala

    • :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  • 1 este rezultatul. Etapa I o reprezinta paranteza(2+1)=3, Etapa a II-a o reprezinta ordinea operatiilor, inmultirea si impartirea fiind asociative 6:2*3=1 sau 6/2(1+2) prin simplificare rezulta 3/(1+2)=3/3=1

    • haplea mic spune:

      Incredibil, o sa-ti stea mintea-n-loc cand ai sa aflii, ai sa ramai cu gura cascata !!!! Am bagat in EXCEL exercitiul si raspunsul este 9. Cu toate astea sustin in continuare ca raspunsul este 1.

  • Ma intreb care este diferenta dintre

    2(1+2) si 2x(1+2).

    Aici avem de`a face atat cu un exercitiu cat si cu posibila rezolvare a unei probleme matematice!
    Nu stiu cati dintre voi ati auzit de FACTORUL COMUN si continuati sa tineti cont de el!

    Daca exercitiul ar fi fost sub forma 6/2x(1+2), rezultatul ar fi fost 9.

    Dar.. avem de`a face cu 6/2(1+2), unde 2 este factorul comun!!! In acest caz, rezultatul va fi intotdeauna 1!!!

    Practic, semnul face diferenta 😉

  • Cristian spune:

    Pentru cei care au dat rezultatul =1; mergeti din nou la scoala in clasa a 4-a sau a 5-ea si daca va bateti capul ca sa intelegeti reguli elementare de “ordine a operatiilor” , si daca asta nu este prea dificil pentru capete le voastre (NE”)”LUMUNATE”, veti afla ca rezultatul este 9, Judecati relatiilede mai jos si sper sa va dati seama de adevar:
    6/2x(1+2)= 9 asa cum a fost formulata intrebarea, iar
    6/{2x(1+2)} = 1 !!!!!

  • Daniel Mois spune:

    E grav! Ca psiholog, nu mai știu foarte multă mate… Însă constat că sunt două TABERE, una care GREȘEȘTE și SUSȚINE punctul de vedere greșit, și alta care ȘTIE, dar e INCAPABILĂ să explice destul de CLAR de ce factorul comun DINAFARA parantezei este PRIORITAR. Astfel, deși majoritatea au dat un răspuns corect (cifra 1), doar 2-3 persoane au fost capabile să susțină cu ARGUMENTE CLARE motivul pentru care au calculat așa. Majoritatea nu au folosit argumente, sau au folosit argumente NECONVINGĂTOARE sau neclare. Astfel, că persoanele care au greșit nu au reușit să iasă din CONVINGEREA lor. Iar cei care ȘTIU cum e corect nu sunt capabili să identifice argumentele CLARE. Degeaba, ca profesor de matematică, ȘTII rezultatul, dacă îți lipsește CAPACITATEA de a explica SIMPLU ȘI CLAR unui ADULT (ca să nu mai spun cum vei explica unui elev din gimnaziu).

  • O scriere echivalenta a problemei ar putea fi: 6: ( 2+4 ) si atunci problema devine : 6:6 = 1

  • Frohberg spune:

    “1853… e 18 CU 53”
    6: 2(1+2)= 6: (2×1+2×2)=6:(2+4)=…..

  • Nu faceti confuzie.
    a) 6 : 2 (1+2) =

    6
    — x (1+2) = 3 x 3 = 9 (raspunsul la intrebarea pusa)
    2
    ************************************************************
    b) 6 : [2 (1+2) ] =

    6
    ——– = 6 : 6 = 1
    2(1+2)

  • Bravo Sorin,
    – primul termen este 6
    – al diolea 2(1+2)=6
    6 : 6 = ??
    Raspuns (b)

  • Dacă într-un exercițiu sunt adunări, scăderi, înmulțiri și împărțiri, se efectuează întâi înmulțirile și împărțirile în ordinea în care sunt scrise, apoi adunările și scăderile în ordinea în care sunt scrise.
    Dacă într-une exercițiu există paranteze rotunde, pătrate și acolade, se execută întâi operațiile dintre parantezele rotunde, apoi cele dintre parantezele pătrate și apoi cele dintre acolade.

  • Razvanov spune:

    Se da urmatoarea problema:

    6:2(x+2)=1

    sa se afle “x”

    PS: ca sa evoluezi, creezi probleme si le rezolvi…nu iei totul de-a gata !
    Succes!!!

  • virgil angheliu spune:

    doamne fereste!
    e vorba de :
    6/2*(1+2)
    avand in vedere ca nu s-a evidentiat factorul comun ca fiind 2 caz in care ecuatia practic ar fi trebuit scrisa astfel :
    6/[2*(1+2)] = 1
    rezulta ca factorul comun al parantezei este toata chestia din fata (de acelasi grad evident) adica :
    (6/2)*(1+2) = 9
    doar ca in acest caz, practic ca si teoretic de altfel nu e nevoie de prima paranteza… eu am pus-o doar pentru a intelege ordinea operatiilor :p
    io am peste 64 de ani si am voie sa gresesc dar nu cred ca am gresit – oricum am absolvit clasa a 3-a acum peste 53 de ani !

    acum se poate spune ca in scrierea simpla din enunt

    • virgil angheliu spune:

      scuze m-am grabit si am lasat comentariul neterminat

      enuntul era 6/2*(1+2) cu rezultatul 9

  • Tachibana spune:

    Pai asa este:
    6/2(1+2)= 6/(2*1+2*2)= 6/6=1

  • Nimic mai simplu
    6: 2(1+2)= 6: (2×1+2×2)=6:(2+4)=1

    Weee don’ttt neeeed nooooo edduuucaaaaaattiiiooonnnnnn ,,………………

    (Pink Floyd ptr. tinerii cu mai putine cunostinte)

  • >