O problemă de matematică dă mari bătăi de cap. O poți rezolva?

Matematica se dovedește uneori a fi dificilă sau greu de înțeles. Cu toate acestea, după atâția ani de școală, ar trebui să putem cu toții rezolva o problemă de matematică atât de simplă precum cea prezentată aici, nu-i așa?

Ei bine, se pare că părerile cu privire la răspunsul corect sunt împărțite. Cu siguranță, cei mai experimentați în domeniul matematicii vor zâmbi, însă pentru restul oamenilor această problemă s-a dovedit a fi o bătaie de cap.

o problemă de matematică


Dacă nu te simți tocmai în largul tău atunci când trebuie să rezolvi o problemă de matematică, trage adânc aer în piept înainte de a încerca să dezlegi problema. Aceasta, evident una ușoară, a reușit să împartă utilizatorii rețelelor sociale în cel puțin două tabere.

Așadar, acordă-i un moment, încearcă să o rezolvi și scrie într-un comentariu care crezi că este rezultatul:

6 ÷ 2(1+2) = ?

Bineînțeles, există un singur răspuns corect!

Articole fascinante

  • Alin spune:

    Raspuns 6÷2 × 3 3×3 =9

    • Ale spune:

      Total de acord. Raspuns corect 9.

    • dan spune:

      Ambiguitatea este data de modul in care este scris enuntul. Acesta ar trebui scris fie
      6/(2(1+2)) fie 6(1+2)/2. Raspunsul corect este enuntul este scris incorect

      • Adrian spune:

        Enuntul e foarte corect, operatiile de inmultire-impartire se pot face in orice ordine, cu conditia RESPECTARII SEMNULUI DIN FATA FIECARUI OPERAND. Astfel avem acelasi rezultat daca facem 6:2×3 =6×3:2=3×6:2=1/2x6x3=9

        • Magyari Vencel Attila spune:

          Nu draga adrian .Prima data se efecueaza operatiile din interiorul parantezelor ,fie ca sunt adunari scaderi ,inmultiri sau impartiri.Apoi se trece la restul operatiilor din afara parantezelor.6:(2*3) si rezultat final 1

          • Alin Cluj spune:

            Se face paranteza dar pe urma se fac in ordine de la stanga la dreapta.
            6:2×3 =3×3= 9

          • Darius spune:

            De ce ai adaugat o paranteza? Ca dupa ce obtii rezultatul parantezei, ai 6/2*3=3*3=9
            Intreaba un profesor de matematica, daca tot e greu asa.
            “Intr-un exercitiu fara paranteze, se efectueaza intai inmultirile si impartirile, in ordinea in care sunt scrise, apoi adunarile si scaderile, in ordinea in care sunt scrise.”
            Tu ai schimbat ordinea 😂

          • Iolanda Ionescu spune:

            Corect 1

      • Elena spune:

        E vorba despre ordinea operatiilor. Nu e nimic neclar doar ca e mai usor sa faci paranteza prima data 😂

    • Constanta Patrascu spune:

      Raspunsul corect este: 1
      6/ (2X3)= 6/6=1

      • Constantin Moldovean spune:

        Bingo !

      • Fabry Ion spune:

        Ordinea operațiilor: 1 Se rezolvă paranteza, 2 se fac înmulțirile și împărțirile ,3 La urmă se fac adunările și scăderile (aici nu este cazul). 6: 2 x ( 3 )=6:6=1

    • myky spune:

      raspuns 1

    • gabriela gavrila spune:

      rezultatul este -1

    • ITBogdan spune:

      6 + 2X3 = 6 + 6 =12

    • Shmuel Ofri spune:

      6:2*3=1

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Prima data se efectueaza operatiile din interiorul parantezei ,adica adunarea, a carei rezultat este 3.Urmeaza inmultirea rezultatului parantezei, 3 cu 2 ,rezultat 6 ,apoi impartirea la 6 deci rezultat final 1

  • bogdan spune:

    6 : 2 * 3 = 6 : 6 = 1

  • Vitalina spune:

    1.se scapă de paranteze 2.facem impartirea 3.adunarea 6:2+4=3+4=7

  • Nitu spune:

    Întâi adunarea dintre paranteze; Acum e acum!
    6/2*3=3*3=9
    Operațiunile de înmulțire și împărțire sunt echivalante și se realizează în ordine de la stânga spre dreapta!

    • ervin spune:

      Nu , pentruca e extrem de simplu .
      O regula matematica elementara spune (fara detalii prea lungi) ca rezultatul
      este = 1

      • ionel spune:

        Bravo!!!! Tu chiar ai fost la vot la ultimele alegeri. Mai bine te dădeai bolnav!

        • Elena spune:

          Tu ai fost la scoala? Ia mai verifica si comenteaza dupa aia!

      • Magyari Vencel Attila spune:

        CORECT , Prima data operatiile din paranteza apoi inmultirea rezultatului , la urma impartirea.TINETI SEAMA DE ORDINEA OPERATIILOR

        • Elena spune:

          Esti arab? Ordinea operatiilor e de la dreapta la stanga sau de la stanga la dreapta? Cu teoria stai bine, practica te omoara!

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Impartirea si inmultirea nu sunt comutative.Prima data facem operatiile din paranteza,apoi inmultirea cu 2, iar la urma impartirea cu 6.Rezultat final 1

    • Elena spune:

      Bravo! In sfarsit un posesor de creier!

  • Geta spune:

    da;rezultatul este 1 ; 6 : 2 * 3 = 6 : 6 = 1

    • ionel spune:

      Ba să mă ierţi, Getuţa, că potrivit logicii tale, 6 ÷ 2(1+2) =6 ÷ 2+6 ÷ 4=3+1,5=4,5, rezultat pe care nu l-a obţinut niciunul dintre savanţii acestei postări.

      Sunteţi cu adevărat incredibili, Incredibilia!
      Quod erat demonstrandum!
      Poporul îşi merită soarta şi politicienii care îl reprezintă!

      • Adrian spune:

        Bravo, mergi inapoi la scoala!

      • Cristina spune:

        :))

      • Constantin Moldovean spune:

        ionele, ești prost sau faci pe prostul ?

      • Magyari Vencel Attila spune:

        IONEL BAG DE SEAMA CA TE MAI CHEAMA SI ILIESCU.Prima oara se efectueaya operatiile din in teriorul parantezei, apoi se continua cu inmultirea cu2, la urma se efectueaza impartirea cu 6 .DeciGetuta a efectuat operatia corect.Sunt prof de fizica ,poti avea incredere .

    • Magyari Vencel Attila spune:

      CORECT,ORDINEA OPERATIILOR E CORECTA

  • Bunica spune:

    Se rezolva intai parantezele:
    6/2(1+2) = 6/(2+4) = 6/6 = 1

    • ionel spune:

      Ei, da! Aşa mai zic şi eu! Potrivit acestei minunate logici, în matematică este ca în dans: întâi la drepta binişor, apoi la stânga-n ciuda lor!

      • Cristina spune:

        Ionel, vad ca tu ai ceva cu parantezele.
        Care mai e scopul lor atunci in operatiile de inmultire/impartire? Ne-au mintit astia la scoala? Vreau musai sa imi raspunzi de ce exista paranteze. De fason, sa dea bine pe tabla?

      • Cristina spune:

        Eu stiu bine ca face noo’, dar nu trebuie sa ne batem joc de paranteza, c-altfel nu mai facea nouauaua. (9)

      • Alexandru spune:

        Salut! Ionel, tu ai vreun FanClub? As vrea sa fac parte din el!

    • Erika spune:

      Acesta este exemplul: 6:2(1+2).
      6:2 × (1+2)
      6:2=3, 1+2=3,
      3-ul de la impartirea (6:2) il adunam cu 3-ul de la adunarea (1+2)
      Raspuns corect 9.

      • Magyari Vencel Attila spune:

        Erika ne haragudj de szégyenlem magam.Ennyi butaságot nem türök el egy magyartol.

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Bunico daca se rezolva in felul asta paranteza e vai si amar de Romanica noastra.

    • Trist spune:

      2(1+2)=2*(1+2)=2*3 nu e adunare 😂

  • Nini spune:

    Frumoasă problema, cred că toți cei care au răspuns 1 au picat în capcana faptului de a recunoaște un rezultat cu care s-au obișnuit. Dar dacă chiar ar urmări ordinea operațiilor ar afla rezultatul corect 🙂

    • neagu victor serban spune:

      Daca simplificam expresia cu 2, ne ramane 3/(1+2)= 3/3=1

  • Sorin spune:

    Hai sa o luam logic, prima data efectuandu-se paranteza, deci:
    6 : 2 x (1 + 2) devine
    6 : 2 x 3
    Cum impartirea si inmultirea au aceeasi prioritate si neavand paranteze, calculul se face de la stinga la dreapta, si devine:
    3 x 3, cu rezultatul evident 9.
    Daca din comoditate preferati raspunsul 1, este pentru ca tot din comoditate preferati efectuarea inmultirii prioritar efectuarii impartirii, ceea ce ar fi ca si cum ati efectua calculele de la dreapta la stinga. Evident rezultatul 1 fiind eronat. Este o problema de calcul elementar, dar care da batai de cap!

    • Tavi spune:

      O fi mai usor sa inmultesti decat sa imparti …

    • Yosi spune:

      Corect,si frumos explicat. Rezultatul este 9.
      Cei care au spus 1, nu stiu ordinea operatilor.
      Sunt prof.de matematica !

      • Bright spune:

        Bine, tu esti profesor dar nu de matematica!!!

      • Moisa Mihai spune:

        D-le profesor, mai treci pe la scoala si mai invata.Demonstreaza ceea ce afirmi. Corect este: Se aplică distributivitatea înmulțirii față de adunare. Adica: 2*(1+2) reprezintă un număr deci se mai poate scrie matematic astfel: 6÷[2*(1+2)]= 6÷[2*1+2*2]=6÷(2+4)=6÷6=1Poate esti profesor de sport nautic.

        • Adrian spune:

          6:2(1+2)=6:2·3=3·3=9

          Tu cred ca nici nu ai trecut prin scoala.Asa faci si cu banii?Pui parantezele cum vrei tu si calculezi in ce ordine vrei?
          Nu ai paranteze patrate acolo.le-ai pus ca asa ai vrut tu.
          Bun,hai ca la clasa I
          6÷2(1+2)=?
          6÷2(3)
          Din moment ce nu mai avem + sa – pe aici se fac in ordine.asta este regula,iar cine nu face asa inseamna ca el a facut altfel de matematica la scoala,cu femeia de servici probabil.
          6÷2×3=
          3×3=9

          Deci unde este 1 ala?

      • Magyari Vencel Attila spune:

        Sunt prof de fizica rezultatul corect este 1

    • Yosi spune:

      Bravo,Sorin explicatie frumoasa,si corecta.

    • Adrian spune:

      Dupa efectuarea parantezei, operatiile se pot efectua in orice ordine cu conditia RESPECTARII SEMNULUI DIN FATA FIECARUI OPERAND. Astfel avem acelasi rezultat daca facem 6:2×3 =6×3:2=3×6:2=1/2x6x3=9

    • neagu victor serban spune:

      De la stanga sau de la dreapta este o regula pentru adunari si scaderi! Aici avem o fractie 6/2(1+2). Simplificam cu 2 si ne ramane 3/(1+2)=3/3=1
      http://www.wolframalpha.com/input/?i=6:2(1%2B2)

    • Daniela spune:

      Super!!!

    • Cristina spune:

      Bravo. In sfarsit.

    • Constantin Moldovean spune:

      Sorine, de ce amesteci numărătorul cu numitorul ?
      Exercițiul este:
      6 supra 2 pe lîngă 1 + 2
      Răspunsul este 1

      • MIHAI spune:

        Da,răspunsul corect este 1
        Cine a răspuns altfel ,a trecut prin școală ca gîsca prin apă.

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Raspuns corect 1deoarece se efectueaza operatiile in ordinea celor din paranteza apoi rezultatul se inmulteste cu 2 si la urma se imparte cu 6.REZULTAT 1

  • linaura5 spune:

    1 IN 1 SECUNDA….
    bataie de cap…?????
    la cine???
    ordinea operatiilor este= 1) + 2) – 3) x 4) :
    ei na… parca am fi la prosti….
    asta se invata in clasa 1a sau a 2a…
    dar nu m ar mira ca ministrii nostrii sa nu stie…
    sau chiar si presedintele profu de fizica…
    ca ei tare au mai ametit ”’ordinea”’ in toate…

    • ionel spune:

      Las’ că le ai mata cu gramatica şi pentru ei, fie miniştri, fie preşedinţi, – ce mai contează(?) Dar ca să nu te întrebi la nesfârşit ce vreau să spun, iată despre ce este vorba: miniştrii „noştrii” se poate scrie şi cu un singur „i”, dacă vrei să scrii corect româneşte sau chiar cu trei de „i” dacă eşti olteancă ambiţioasă, dragă linGaura5.

    • Cristina spune:

      poate-ti iese 9 in 9 secunde.

  • Daniel spune:

    Rezultaul calculului este, evident, 9. Problema e alta: autorul articolului nu pare sa fi trecut prea mult pe la orele de matematica. In text se tot pomeneste de o ecuatie, dar aceasta nu este o ecuatie, este un calcul elementar, de clasa a IV-a.

  • Chiriac Ioan spune:

    Aceasta este un exemplu ca cei care nu au raspuns corect,nu stiu nici macar ordinea operatiilor dintr-o expresie matematica.
    PS.nota proasta si dascalilor cu care au trecut prin scoala !

  • C.G. spune:

    Este o prostie pentru cei care inca nu au reusit sa depaseasca „momentul” clasei IV!!
    In primul rand sa se faca distinctia intre cele doua calcule matematice:
    6/2(1+3)=?
    si
    6/[2(1+3)]=?
    Daca reusiti sa depasiti acest moment poate ve-ti ajunge in categoria gandirii mature.
    O nota scazuta bineinteles si celui care a postat aceasta „problema” evident inca mai are de recuperat la acest capitol!

    • neagu victor serban spune:

      De ce crezi ca este necesara paranteza dreapta? 6 este oricum, la numarator ( impartirea se poate scrie si sub forma de fractie) iar la numitor avem un deinmultit si un inmultitor ( intre 2 si (1+2) este semnul inmultirii). Se rezolva numitorul 2(1+2) = 2×3 = 6 si fractia devine 6/6 = 1!

      • Viorel Gabriel spune:

        Corect! Mulți filozofi până la tine. Exercițiul se poate pune și sub formă de fracție și dacă rezolvarea fracției dă rezultat corect 1, atunci nu poate fi și alt rezultat decât incorect.

      • Adrian spune:

        Cred ca nu stii cum sa faci o fractie.ia o foaie si scrie(6/2)x(3/1).ia vezi cat iti da?iti spun eu daca tu nu stii 18/2 si rezultatul este tot 9.deci unde este 1 ala?

    • tana spune:

      Atenție cum scrieți ! veți , nu ve-ți.

    • Mandarinul spune:

      Ai comis-o cel mai bine C.G !
      Și cu matematica și cu gramatica.
      I-ale, pe amândouă de la clasa întâia.
      Rezultat 9

    • Liviu .... spune:

      Cred ca cel mai bine l-am intreba pe D-l ministru: care rezultat este gresit si care este eronat?

    • serban spune:

      Bai C.G.(oi fi Costica Gogomanu’)!Ce ochelari de meserias ai! Noi astia mai prostii,care nu ne-am maturizat inca,ramanem insa copilasi ce cunoastem putina matematica,nu ca matale,dar stin a scrie romaneste….nu ca matale!!!! Spun asta pentru ca „ve-ti” scrie doar un analfabet,desigur,mare matematician,ca tine!!!!Va de ochelarii tai!

    • neagu victor serban spune:

      Un produs nu se „imbraca” in paranteze! Cele doua expresii sunt identice. Care este rezultatul???

  • MOLOGHIANU NICOLAE spune:

    ESTE FOARTE SIMPU : REZOLVI PARANTEZA SI APOI :
    -daca ai de dat rezolvi de la dreapta la stanga si-ti da 1
    -daca ai de luat, rezolvi de la stanga la dreapta si-ti da 9.
    gata!

  • Virgil spune:

    6 : 2 x 3 = 9 Faptul ca distanta dintre 6 si 2 este mai mare, nu mi se pare important.

  • Natalia Patrana spune:

    Daca imparti intai la 2 lucrurile se simplifica si avem rezultatul corect 1!

  • Viorel spune:

    MATEMATICIENILOR… se rezolva paranteza apoi se fac operatiile una cate una de la stanga la dreapta!

  • Keloo76 spune:

    Prea mulți “deștepți”….

  • Mihai spune:

    Răspuns corect e 1
    6/2(1+2)=1
    deoarece
    2(1+2) este in matematica forma scrisă desfășurată a lui 6
    deci 6/6=1

    • neagu victor serban spune:

      Normal!

    • Crs spune:

      Doamne!!! Unii dintre voi sunteti retardati! Cautati pe google petardelor!!! Raspunsul este 9… cretinii care cred ca e 1 sa caute pe google sau sa intrebe un profesor de matematica. In fine… in Romania tot timpul prostii striga mai tare

  • Mihai spune:

    Răspuns corect: 1
    deoarece
    2(1+2) este in matematica forma scrisă desfășurată a lui 6
    deci 6/6=1

  • constantin spune:

    pentru mine e clar ca sunt 2 variante: 6:6=1 si 6-6=0 !!! semnul :- nu il cunosc…o fi ceva nou !!???

  • dan spune:

    raspuns corect = 1

  • paul spune:

    raspuns corect 1

    • Cornelia Petre spune:

      daca tot suntem invitati sa ne spunem parerea ..atunci sa o spunem cu curaj fara suparare ca suntem trimisi la clasa a IV-a (sau mai jos ).Dati-mi voie sa ma exprim. Eu spun ca rezultatul este 1. mergand pe ce ne este la indemana in Lb Romana .Adica ;operatiile aritmetice ne „vin pe limba ” in ordinea in care le si invatam la clasele mici : adunare apoi scadere si inmultire apoi impartire
      Asa ca eu rezolv prima data :adunarea si obtin 3. Ordinea devine 6:2×3. Fac operatia de inmultire (asa cum imi vine pe „limba”) inaintea operatiei de impartire si obtin 6:6 . rezultat 1 Va rog sa nu „ma certati prea tare”!!!!

      • nedgg spune:

        Mai bine nu comentai la faza asta. Desi personal cred ca raspunsul e 1

      • Yosi spune:

        Draga Cornelia ai nota 4. Rezultatul,cum am mai spus este 6÷2×3=9 ( noua ). Trebuie sate intorci
        la cl. a patra !

        • romel spune:

          Yosi, daca ar trebui sa scri sub forma de fractie, cum ai scrie acest exercitiu ?

          • Fixpix spune:

            Daca ar trebui sa o pui sub forma de fractie, ai scrie:
            6/2(2+1), fractia este doar 6/2 iar rezultatul se inmulteste cu 3.
            Daca vrei sa-ti iasa rezultatul 1 trebuie scris:
            6/[2(2+1)], asta inseamna ca 2(2+1) este sub fractie.
            E simplu ca buna ziua!

          • Crs spune:

            Ai dreptate! Dar ai gresit grupul de discutii… asta e Romania, prostii urla si li se da dreptate…

      • ana spune:

        9

      • neagu victor serban spune:

        Corect!

      • Crs spune:

        Deci dupa logica ta de primata 6-2+3=1?!?! Si nu 7 cat este corect!!! Sper ca nu ai copii!!!

  • VILI spune:

    Prima dată se fac operaţiunile din paranteză şi apoi restul operaţiunilor , în ordinea în care sunt scrise .
    6:2( 1+2) = 6:2×3 = 3 x 3 = 9

  • Adri spune:

    Nu este o ecuatie, ci un exercitiu in care se aplica ordinea efactuarii operatiilor!

  • Mircea spune:

    Ne intoarcem in clasa a IV-a si spunem (6-5)/3(1+2)= 1/3*3 sau 1:9 ? Tineti cont de ordinea operatiilor !

  • Radu spune:

    Intai se fac inmultirile si impartirile si apoi adunarile si scaderile: rezultatul=9 Deci 6:2 =3 apoi inmultim in paranteza: 3×1=3 si 3×2=6 si in final adunarea 3+6=9

  • Groza Mihail spune:

    Raspunsul corect este 9.
    Dar vad ca nimeni nu s-a gandit la urmatoarea varianta:
    Desfacem paranteza si obtinem:
    6/2*1 + 2*2=6/2+4=3+4=7

  • Cris spune:

    1. Dacă am încerca să deschidem parantezele: 6:2*(1+2) = 6:2+4 = 3+4 = 7
    2. Dacă scriem enunţul sub formă de fracţie, se reduce 6 cu 2 şi rezultă: 6 / 2*(1+2) = 3/3 = 1.

  • Mosu spune:

    Mai,da tare-s de cap!Tot nu am inteles.Eu zic 1. 1

  • MP spune:

    Nu sunt expertă în matematică,printre cei mai buni la vremea scolii, dar rezultatul este 1.Printre comentarii sunt două explicații logice:cea cu transformarea in fracție s cea cu reintroducerea factorului comun.Dacă mai pui si rezolvarea clasică,sunt trei rezolvări diferite care dau același rezultat 1.

    • OOOOO spune:

      6 / 2 x ( 1+2) ; SE IMPARTE CU 2 SI REZULTA : 3 / 1 x ( 1+2 ) = 3 / 3 =1
      ORINEA OPERATIILOR : IMPARTIRE – INMULTIRE – OPERATII DE ORDIN II
      – ADUNARE – SCADERE – OPERATII DE ORDIN I

    • Margareta spune:

      Subscriu pentru rezultatul: 1
      De ce?
      Prioritatea rezolvarii parantezei nu este complet rezolvata fara contributia factorului comun 2.
      Sugerarea, la inceputul enuntutui, a doua variante de rezolvare (calcul liniar si fractionar),ofera sicertitudihea raspunsului corect.
      FESTNA LENTE, unsfat pentru multi, dar inspecial pentru Dl. profesor de matematica.

    • Adrian spune:

      Da fractie adica 6/2 totul inmultit cu 3 hmm.da 1 dupa matematica ta?

  • Ion Nicolau spune:

    Făra îndoială, rezultatul este sigur şi singurul: 1. Se rezolvă paranteza, se efectuează înmulţirea şi la sfârşit impărţirea adică 6/6=1. Sinplu ca „bună ziua”!

    • Claudiu spune:

      Sa mori tu! Cine zice că are prioritate înmulțirea față de împărțire?

  • bogdan mihai spune:

    Rezolvare:
    Cand avem o paranteza trebuie finalizat nu numai interiorul parantezei, deci nu numai (2+1) ci si ceea ce a dus la aparitia parantezei, adica si inmultirea cu 2, in concluzie nu avem 6:2×3 ci avem 6:6, deci rezultatul final este UNU!!!
    Ca sa intelegem mai usor, scriem aceasta problema sub forma de fractie deci avem 6/2(1+2)=6/2×3=6/6=1

  • Bălulescu Vasile spune:

    Raspuns foarte corect si adevarat. Asa fac si cei ce ne conduc de 27 de ani .Ne dau cu o mana si ne ia cu noua.

  • Enache spune:

    răspunsul este 1

  • Doina spune:

    Rezultatul este 9

  • Raspunsul este: 0 (zero), daca considerăm semnul de dupa 6 ca – (minus). Dar poate fi 1, daca consideram acelasi semn ca : (impartit). De ce?
    In paranteza: 1 + 2 = 3
    2(3), respectiv 2 pe lângă 3, adica 2 inmultit cu 3 , respectiv 2X3 =6
    6 minus 6, este 0.
    Totusi, raspunsul poate fi 1, in cazul in care vedem semnul de dupa 6 ca : (impartit). 6:6 =1

  • naica spune:

    Sunt doua raspunsuri corecte: 1,pentru impartire, si 0 penru scadere !

  • Dragnea L spune:

    {6/[2(1+2)]}=48

  • ionel spune:

    Iată de ce rezultatul alegerilor din noiembrie (parcă atunci a fost ultima tragedie naţională!) a fost cel care a fost: pentru că rezultatul unei operaţii pentru clasa a II-a de gimnaziu dă unu (1) iar unora, mai ambiţioşi, chiar zero (0). Aceştia din urmă ar fi buni de prim miniştri sau la finanţe-contabilitate căci e greu de priceput cum din adunare/împărţire/înmulţire de numere pozitive poţi să scoţi rezultat nul! După logica celor din politica zilelor noastre putea să fie şi un rezultat negativ! De ce nu? Să curgă sânge!

  • Daniel spune:

    Măi, măi, măi! Mai rău ca la „Bravo, ai stil!”….
    Hai s-o luam cu bucatica:
    1. expresia cu pricina este un calcul, si nu o ecuatie
    2. daca ati trecut clasa la mate din mila profului, aveti aici un link întru deslușire:
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Ordinea_opera%C8%9Biilor
    (daca nu merge acest link, cautati „ordinea operatiilor” cu Google)
    3. conform regulilor elementare, rezultatul ar fi 9
    4. interpretarea ca fractie nu prea sta in picioare, poate fi doar un joc de pareri. Pentru fractii folosim in mod clasic semnul „/”, nu „÷”. Semnul folosit in calculul prezentat este semnul impartirii folosit pe calculatoare. Istetii care zic ca ar fi fractie sa dea un exemplu in care semnul „÷” este folosit in acest scop.
    5. ca si la fotbal si la agricultura, tot romanul se pricepe si la matematica. De gramatica nu mai vorbim (doua lucruri elementare, adica). Asa ca nu va mai vaitati de cum sunt potiticienii sau de cum merg treburile cu si in tara asta.

    • serban spune:

      Bravo Daniele,esti meserias!Mai bine nu se poate explica!Poate inteleg si prapaditii aia de zic „0”!Vai de capul lor!

    • Claudiu spune:

      Ba nu! 6/2 apoi înmulțești cu 3. Nu e 6/(2•3)

  • Gitman Mihai spune:

    6/2(1+2)=6/2×3=6/6=1

  • Niky spune:

    Nu inteleg cum rationati. Rezultatul este sigur 1. Nu trebuie sa ai studii superioare ca sa stii ordinea operatiilor. Calculati paranteza, inmultiti cu factorul din fata parantezei si primul termen il impartiti la rezultatul obtinut. Rezulta 1. Cu drag.

  • garry spune:

    Prima operatie impartirea,deci 3(1+2)=9…raspuns corect de la… o POSTA !!!

  • Sava spune:

    Rezultatul este 1
    Avem ecuația 6÷2(1+2)=6÷2+4=6÷6=1

  • Angy spune:

    Împărțirea şi înmulțirea sunt operații de acelaşi rang ! Se socoteşte normal de la stânga la dreapta =》 3 x (1+2) =
    = 3 x 3 = 9

  • Mandarinul spune:

    Am râs cum n-am mai făcut-o de foarte mult timp.
    Voi recomanda și altora problema asta, pentru „claritatea” multor răspunsuri.
    Docte, nu glumă !

  • Mandarinul spune:

    Raționamente docte, nu glumă !

  • Liviu .... spune:

    Asteptam parerea d-lui ministru L.P.

  • Liviu .... spune:

    Alta semnificatie pentru ÷ ar putea fi o enumerare de termeni ai unui sir.
    De exemplu, 4÷10 este (sub)multimea {4, 5, 6, 7, 8, 9, 10} in cazul numerelor naturale.
    Daca ÷ are acest sens, atunci rezultatul este 6÷2(1+2)=6÷2X3=6÷6=6.
    S-a mai gandit cineva la asta?

  • iulian spune:

    așa zisă ecuație se poate scrie:(6:2)(3)=9

  • iulian spune:

    așa ziză,,ecuație” se poate scrie:(6:2)(3)=9

  • Cosmovici Ovidiu spune:

    Este trist sa constat ca un calcul simplu si exact face obiectul unor discutii in care lipsa cunostiintelor de matematica este evidenta. Interpretarile sunt facute dupa placul fiecaruia doar ca regulile matematice care sunt foarte clare si exacte, nu sunt cunoscute, sau daca da, nu sunt luate in considerare. Nu am remarcat la nici un comentator o analiza diferita de o simpla operatie si care sa clarifice rezultatul. Nimeni nu a observat ca numarul 6 se poate descompune in factori primi, care inmultiti intre ei dau valoarea numarului natural 6. Adica 6 este produsul numerelor 2 si 3. Pe 1 nu il luam in considerare pentru ca inmultirea cu el nu schimba nimic. Asadar putem zice ca 6= 2×3 sau daca va place 6 = 2x(1+2) ceea ce este exact expresia la care 6 trebuie impartit. Care este rezultatul unui numar impartit la el insusi scris intr-o alta forma, va las sa ghiciti, pentru ca cei ce cunosc putina matematica stiu si multi au dat raspunsul corect, unii chiar foarte simplu si natural. Eu v-as sfatui sa renuntati sa mai faceti calcule pe calculator sau pe telefoane, pentru ca uitati cele mai elementare reguli ale matematicii. Daca folositi ordinea operatiilor in matematica in mod corect, ajungeti la acelasi rezultat: 6 se imparte la produsul a doua numere. Cunoscut faptul ca o impartire poate fi considerata ca o fractie, termenii ce intra la numitor, pot fi simplificati dupa regula simplificarii fractiiilor si deci se obtine acelasi rezultat, fie ca simplificati fractia mai intai cu 2 apoi cu 3, sau mai intai cu (1+2) apoi cu 2,rezultatul fiind acelasi. Dar, in acest ultim caz, ajungem sa respectam ordinea operatiilor ce se impune de la sine si trebuie sa executam intai adunarea din paranteza ca sa aflam la cine impartim numarul 6. In toate situatiile ce vi le-am prezentat, raspunsul este acelasi si il puteti verifica pentru simpla voastra placere.

    • neagu victor serban spune:

      N-am vrut sa fiu drastic si sa impart expresia cu 6. Ar fi fost si mai multi perplecsi!!! Pentru cei care au zis 9, exercitiul trebuia scris (6:2)(1+2)= 3 x 3 = 9, dar Einstein l-a scris altfel: 6:2(1+2) = 6/2×3 = 6 / 6 = 1. Pentru cei care nu stiu ca impartirea se scrie si sub forma de fractie, sa citeasca: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tabel_de_simboluri_matematice. Oricum, calculatorul nu are ce cauta la numere intre 1 si 6, se vede cu ochiul liber ca expresia devine 6 / 6 = 1. Cosmovici Ovidiu, felicitari pentru clarificari.

      • Claudiu spune:

        Să mori tu! Da deștept mai ești tată! Dacă era fracție, era : 6/2•3=3(6/2)/•3=9
        Nu e 6/(2•3) !

  • Marian spune:

    Spunea cuneva mai sus: Impartitea si inmultirea sunt operatii de ordinul II si se fac mereu in ordine in care sunt scrise.
    Rez. final si corect: 9.

    Este o ecuatie simpla; Nimic mai mult.

  • Valerica spune:

    Rezultatul ESTE 0 (zero)
    6 : 6 = 0
    Deci, 2 × (1+2) =6

  • Valerica spune:

    Da, ESTE foarte interesant şi constructiv.
    De exemplu eu am zis că 6:6=0 când de fapt ar fi trebuie să fie egal cu 1. Această greşeală dovedeşte că mintea este lăsată să lâncezească şi „ne trezim” deja bătrâni în floare vieții.
    Felicitări pentru inițiativă!
    Zic eu, ar trebui să lăsăm un pic deoparte calculatoarele şi să ne exersăm creierul cu creionul pe hârtie aşa… ca pe timpurile copilăriei fără „ajutoare digitale”.

  • Violeta spune:

    Rezultatul este ,1..Ordinea operațiilor matematice se face astfel:INMULTIRE,ÎMPĂRȚIRE, ADUNARE ,SCĂDERE. Ținând cont k avem PARANTEZA aceasta se rezolva prima,apoi în ordinea corespunzătoare ecuației.

  • Margareta spune:

    Subscriu la rasounsul: 1
    Prioritatea rezolvarii parantezet este incompleta fara integrarea factorului comun ce precede paranteza; mai departe e simplu.
    Sugerarea, la inceputul enuntului, a doua tehnici de operare (liniara si fractionara) ofera si certitudine asupra rezultatului.
    FESTINA LENTE – unsfat pentru multi,dar in special pentru Dl. profesor de matematica.

    a rolului de de factor comun al cifrei „2” inaintea parantezei

  • Razvan spune:

    He, he. E foarte clar chiar si cand citim problema spunem: „2 pe lângă 1 plus 2” si nu spunem „2 înmulțít cu suma dintre unu si doi”. Adica e o diferenta intre 6 : 2(1+2) si 6 : 2 x (1+2). In primul caz vorbim de 6 / [2(1+2)] si in al doilea de 6/6 x (1+2). Acestea sunt conventiile in matematica. paranteza lipita de ceva indica ca acela este numitorul comun al elementelor aflate in interiorul parantezei. Daca nu se tine cont de aceasta conventie elementara ma intreb la ce rezultate ajung oare elevii, studentii si de ce nu profesorii in calculele mai complicate. 🙂

  • dana spune:

    raspunsul este 9

  • Suciu spune:

    Intotdeauna se rezolva mai intai paranteza. Restul se deduce de la sine.

  • Ecaterina spune:

    tESTELE SUNT DEOSEBIT DE INTERESANTE SI INCITANTE. aM TOTUSI O INTREBARE : UNDE GASESC RASPUNSURILE CORECTE LA ACESTE TESTE ????? CUM ALTFEL POT SA AFLU DACA AM RASPUNS CORECT LA ACESTE TESTE???? FARA SA STIU RASPUNSUL CORECT, NU MI SE PARE CA ARE ROST SA FAC ACESTE TESTE. UNDEEEEEEEEEEEEEE???????

  • sile spune:

    Daca pana si matematica ,care este prin definitie o stiinta exacta ,a ajuns sa fie supusa interpretarilor ( asa cum,de pilda, fac avocatii cu legile si alte acte juridice ) inseamna ca numarul celor care au probleme de intelegere a unei stiinte exacte,bazata pe reguli clare, este in crestere iar asta scoate in evidenta slabiciunile sistemului de invatamant romanesc.
    Problema supusa dezbaterii face parte din aceeasi categorie,prin asociatie de idei, cu una mai veche care a dat batai de cap si unor asa zise personalitati si anume : Stiati ca apa de la robonet e plina de hidrogen ?
    Rezultatul este evident 1 !

  • ana spune:

    9

  • Gabriela Stanescu spune:

    6/2(1+2)=1….operatii de gradul 1 adunarea si scaderea….operatii de gradul 2 inmultirea si impartirea….cand avem paranteze rotunde le opram prima gradul 1 si apoi gradul 2…..daca nu avem paranteze efectuam prima data pe cele de gradul 2 si apoi gradul 1 in ordinea lor….asa am invatat.

  • protopopescu georgeta spune:

    Personal din amintire subscriu logicii formulate de d-na Gabriela Stanescu, si nu numai de domnia sa. Cred ca rezultatul este 1

  • Fixpix spune:

    Daca aveti: 16:2:4×3, cat e rezultatul? 6 sau 0.666…7 ?
    Sau il puteti asimila cu 16:2:4(1+2), e acelasi lucru.
    Operatiile de grad II se efectueaza in ordinea in care sunt scrise si se efectueaza dupa cele de grad I
    Raspuns clar in problema de mai sus: 9

  • Fixpix spune:

    Si inca ceva: daca problema ar fi fost enuntata asa: 6:[2(1+20)], pentru cei care au raspuns cu rezultat 1, la ce naiba mai sunt necesare parantezele mari?

  • neagu victor serban spune:

    Pentru cei care au obtinut rezultatul 9, va spun unde ati gresit, fara sa va insult!
    6/2(1+2) este o expresie care poate fi scrisa si sub forma de fractie cu 6 la numarator si 2(1+2) la numitor. Semnul impartirii poate opera liniar sau ca fractie, vedeti ce scrie la „impartire”:
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Tabel_de_simboluri_matematice
    Daca ati impartit 6 la 2, ati transformat incorect expresia in: 6(1+2)/2=9, incorect, pentru ca in expresia lui Einstein, 2 inmulteste paranteza (1+2) si nu 6.
    Rezolvarea corecta, fara „de la stanga sau de la dreapta”, este simplificarea fractiei cu 2, adica impartirea numaratorului SI NUMITORULUI cu 2, expresia devenind 3/1+2=3/3=1.
    Aveti si rezolvarea de pe internet:
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=6:2(1%2B2)
    Daca lucrati in bransa sau aveti copii la scoala, trebuie sa va puneti la punct cunostintele, altfel veti fi ridiculizatisi este neplacut.
    Va doresc o zi buna!

  • Mircea spune:

    Raspunsul meu este 1

  • Ioan spune:

    Enunț prost.
    Folosim paranteze acolo unde nu se poate altfel.
    Complicăm ca de obicei:„de ce simplu cănd se poate complicat”.
    Pun și eu întrebarea precum Domnul Răzvan.

  • Gabriel spune:

    Ati observat ca cei cu raspunsuri gresite sunt cei mai vehementi si au atitudine ostila ?
    Raspuns 1.

  • aneta spune:

    1

  • iulian spune:

    rezultatul este 1.
    Expresia este identică cu 6/2(1+2)=6/6=1.

  • #rezist spune:

    Toate rezultatele sunt bune.Doar „1” nu este corect !

  • wally spune:

    Este simplu. Dacă considerăm că între 6 și 2 este împârțire lineară, atunci răspunsul este 9 deoarece între 2 și paranteză este înmulțire, iar operațiile se fac conform ordinului gradual, (în cazul nostru, paranteza, împărțirea și înmulțirea). Dacă considerăm că între 6 și 2 este fracție atunci răspunsul este 1. Și nu toate împărțirile sunt și fracții, atenție.

  • Miroslav spune:

    6/2(1+2)=3/(1+2)=3/3=1

  • Carmil Maiorescu spune:

    sunt mici probleme in explicatiile de mai sus…
    ÷ este un symbol mathematic folosit pentru progresii aritmetice
    2(1+2) nu are intre 2 si paranteza, nici punct, nici x, dar toata lumea intelege ca ar fi o inmultire… ceea ce, mi se pare relative logic
    In concluzie, problema ar fi reformulata 6÷6 sau 6÷23. A doua variant ar cam pica, deci 6÷6 este chiar 6
    Nu apare nici o impartire in enunt…

  • marian-anghel spune:

    Amuzant, precum bancul: ” Intr-o dimineata, seful ii cere contabilului sa calculeze suma cu care au iesit in profit la o tranzactie. La finalul zilei, subalternul ii inmaneaza o lista, spunand jovial: sefu’, iata cele 10 rezultate care mi-au iesit din calcule!”

  • TUDOR spune:

    1

  • mihail damian cojocaru spune:

    raspunsul este evident 1; pentru ca inainte de impartire trebuie sa se rezolve operatia din paranteza, apoi rezultatul il inmultesti cu 2 (ceea ce da ^, dupa care faci impartirea 6;6=1
    este imposibil ca o impartire a unui numar sa dea mai mult decat acel numar!!

  • gabriela gavrila spune:

    RASPUNSUL ESTE -1 PENTRU CA DACA VA UITATI BINE AVETI IN FATA CIFREI 1 UN – DESTUL DE MARE ASA CA REZULTATUL ESTE -1

  • Constantin Moldovean spune:

    1

  • Valeriu spune:

    Daca problem avea un enunt sub forma:Ionel are 3 copii (2 baieti si 1fata),In buzunar are 6 lei,pe care vrea sa-i imparta in mod egal fiecarui copil. Cat primeste fiecare? Scrieti enuntul sub forma matematica si,apoi faceti si proba,
    Pentru cei care dau ca varianta si „9”,formulati un enunt care sa va permita expresia matematica data !!

  • Mimi spune:

    Rezultatul corect este 9. Daca in loc de 2+1 scriem simplu 3, reiese 6:2×3…in acest caz se vede clar ca ordinea operatiilor este de la stanga la dreapta, fiind de acelasi ordin. Daca ar fi sa facem fractie si sa dea rezultatul 1 trebuia scris 6/(2×3). Daca se considera ca se imparte 6 la un compus de 6 trebuia scris 6: [2×(2+1)]. Scris sub forma de problema. Ana are 6 mere. A mancat jumatate din ele. Apoi, bunica i-a dat de 3 ori mai multe mere. Cate mere are Ana? Sper ca am fost de ajutor.

    • Mimi spune:

      Rectific problema. Ana are 6 mere. A mancat jumatate din ele dar bunica i-a mai dat de trei ori mai multe. Cate mere i-a dat bunica? Ceva de genu’ :)) inspiratia bat-o vina….chestie de nuanta.

      • Valeriu spune:

        Mimi,enuntul tau,matematic se scrie: (6-3)x3 =9 . Seamana cu forma 6:2(1+2) ?

    • iion spune:

      scrie 6: 2(a+b) si rezolva acest caz si apoi mai vorbim !!!!
      faci intai 6:2 si apoi inmultesti cu (a+b) ???????
      sau simplifici cu 2 si devine 3/(a+b)

  • ralu spune:

    Exemplu presupunem
    X:2(1+2)=9
    X:2•3=9
    X:6=9
    X=9•6
    X=54 incorect
    Sau
    X:2(1+2)=1
    X: 2•3=1
    X:6=1
    X=1•6
    X=6 corect

    6:2(1+2)=X
    2(1+2)=X•6
    2•3=X•6
    6=X•6
    X=6:6
    X=1raspuns corect

    6:2(1+X)=”9″
    2(1+x)=9•6
    2(1+x)=54
    1+x=54:2
    1+x=27
    x=27-1
    X=26 ceea ce in exercitiul nostru x este 2

    6:2(1+x)=1
    2(1+x)=1•6
    2(1+x)=6
    1+x=6:2
    1+x=3
    x=3-1
    X=2 exact cum avem noi in exercitiu

  • Dan spune:

    Parca-i legislatia din Romania–prost facuta si cu posibilitati de interpretare.
    Raspunsul corect este : „Cui ii pasa ?”

  • Gorun Acacia spune:

    Este adevarat ca nu toti am facut aceleasi studii in viata si pot sa am toleranta pentru un anumit grad de dificultate in ceea ce priveste o problema de matematica, care pune in dificultate oameni cu studii superioare, dar……..dragilor sa nu sti sa rezolvi o problema de clasa a III-a sau a IV-a, in secolul in care informatia este la indemana tuturor, ar trebui sa va puna pe voi pe ganduri si sa incepeti sa recuperati ce nu ati invatat.
    Pentru ca dintre cei ca voi, si dupa cum se vede sunteti mai multi decat cei ce au raspuns corect, se gaseste unul care sa iasa in fata si sa intre in administratia acestei tari, sa devina lider de opinii TOTAL GRESITE.
    Ma infioara acest gand pentru ca traiesc aceste vremuri.
    A te manifesta in public GRESIT, la maturitate, cu privire la o problema de scoala de clasa a III-a, nu este GRESALA, este o VINA. E vina ta, nu te judec, dar te rog lasa-i pe altii sa aleaga in locul tau, pentru ca observ cu cata obstinatie va mentineti argumentarea la rezultatul gresit.
    La fel este si in viata de zi cu zi. Cu unii dintre voi ne intalnim pe treptele primariilor, ale institutiilor publice si ajungeti sa ne contraziceti cu argumentele unei persoane care inca nu a trecut de scoala primara.Nu vreau sa va jignesc. Doresc sa va informez ca aveti aceleasi drepturi ca si noi, ceilalti, dar nu aveti dreptul sa va impuneti pareri pentru ca inca nu v-ati exercitat dreptul de a invata.
    Succes!
    p.s.
    Rezultatul este 1.

  • Marcel spune:

    Matematica (in cazul nostru, aritmetica) e in toate in cele ce sunt. Cum este matematica din noi, asa suntem si noi: gresiti. Matematica este si in exprimare! Daca exercitam o matematica gresita in exprimare, rezultatul devine gresit.
    Exprimare corecta: Avem de impartit pe 6 la de doua ori paranteza (1+2), nu-i asa? Acuma, ori ca il introducem pe 2 din fata parantezei, inmultindu-l cu fiecare termen din paranteza si obtinem o noua paranteza (2+4) , deci il vom avea de impartit pe 6 la (2+4), rezultatul fiind 1; ori ca rezolvam mai intai paranteza (1+2)=(3), dar atentie, nu am voie sa suprim inca paranteza, pentru ca rezultatul parantezei trebuie sa il iau de doua ori. Pe 6, spuneam ca trebuie sa il impart la de doua ori paranteza. Deci pe 6 trebuie sa il impart la de doua ori (3). Nu am voie sa suprim paranteza, chiar daca am in ea doar o cifra, pentruca aceasta paranteza trebuie sa o iau de atitea ori de cate ori ne indica cifra din fața ei. Deci pe 6 va trebui sa il impartim la de doua ori (3). Nu avem voie sa il impartim la 2, pentruca acest 2 ne indica doar de cate ori sa luam paranteza. 6:2(1+2)=6:2(3)=6:6=1 sau 6:2(1+2)=6:(2+4)=6:6=1

  • Petru+Carp spune:

    1

  • Barbu+Eugen spune:

    Bine punctat stimata Gorun Acacia ! Respect !

    ps. rezultatul este „1”

  • Ana spune:

    1

  • Iulian spune:

    operatia de impartire are 2 termeni ;deimpartitul si impartitorul:in cazul de fata deimpartitul este 6 iar impartitorul este 2(1+2).de aici este foarte simplu .rezultatul impartirii este 1

  • Visan Niculae spune:

    Intrebare : mai intai se ”rezolva” paranteza sau se ”desface” ?Doi termeni cu intelesuri si rezultate diferite.

    Rezolvarea parantezei :
    6 : 2( 1 + 2 ) = 6 : 2 x 3, unde rezultatul este 9 ( fiind operatii de acelasi ordin nu au intaietate una fata de alta asa ca ”se rezolva de la stanga la dreapta, in ordinea in care sunt date”, citat din definitie ; nu inteleg de ce se repede toata lumea sa rezolve mai intai inmultirea. Varianta insa nu este corecta deoarece 2 este factor comun si deci se ”desface” paranteza.

    Desfacera parantezei ( unde 2 este factor comun) :
    6 : 2( 1 + 2 ) = 6 : (2 + 4), cu rezultat, evident 1

    Amandoua inseaman ”a scapa” de paranteze, Vitalina.

    Attila, inmultirea ESTE comutativa, ca si adunarea : 2 + 3 = 3 + 2 si 2 x 3 = 3 x 2. Impartirea si scaderea nu sunt.
    Pe vremea mea (adica acum 50 de ani ) am invatat ca
    2 ( 1+2 ) inseamna ca 2 este factor comun si se inmulteste cu fiecare termen din paranteza, in parte. In aceste caz avem de-a face cu desfacerea parantezei iar rezultatul este 6
    Pentru celalalt caz, cel cu ”rezolvarea” parantezei, se scria 2 x ( 1 + 2 ) = 2 x 3.
    in exercitiul prezent, avnd si un ( 6 : ) in fata, el s-ar scrie in final 6 : 2 x 3 si s-ar rezolva in ordinea in care sunt scrise, cu rezultat evident 9. Repet, din punctul meu de vedere, nu aceasta este varianta corecta.
    Exercitiul se poate rezolva si scriindu-l sub forma de fractie ( orice fractie este o impartire, orice impartire este o fractie ) :

    6 : 2( 1 + 2 ) =

    6 3 3
    —————— = ———— = ——– = 1
    2 ( 1 + 2 ) 1 + 2 3

    • Visan Niculae spune:

      Scuze ! Eu reusisem sa scriu fractiile corect dar site-ul le-a facut varza, la postare.

      • v spune:

        Prima fractie era cu 6 pe 2 (1 + 2). Se simplifica fractia cu 2 si ramane ( a dua fractie ) 3 pe 1 + 2 ceea ce inseamna ( a treia fractie ) 3 supra 3, deci 1

  • Remus spune:

    Rezultat corect: 1. Se respecta ordinea operatiilor aritmetice. In acest caz: operatia din paranteza, urmeaza inmultirea, urmeaza impartirea.

  • >