fbpx

O problemă de matematică dă mari bătăi de cap. O poți rezolva?

Matematica se dovedește uneori a fi dificilă sau greu de înțeles. Cu toate acestea, după atâția ani de școală, ar trebui să putem cu toții rezolva o problemă de matematică atât de simplă precum cea prezentată aici, nu-i așa?

Ei bine, se pare că părerile cu privire la răspunsul corect sunt împărțite. Cu siguranță, cei mai experimentați în domeniul matematicii vor zâmbi, însă pentru restul oamenilor această problemă s-a dovedit a fi o bătaie de cap.

o problemă de matematică


Dacă nu te simți tocmai în largul tău atunci când trebuie să rezolvi o problemă de matematică, trage adânc aer în piept înainte de a încerca să dezlegi problema. Aceasta, evident una ușoară, a reușit să împartă utilizatorii rețelelor sociale în cel puțin două tabere.

Așadar, acordă-i un moment, încearcă să o rezolvi și scrie într-un comentariu care crezi că este rezultatul:

6 ÷ 2(1+2) = ?

Bineînțeles, există un singur răspuns corect!

Articolul continuă mai jos

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi zilnic pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări!

Click pentru abonare ▸

Fii fără grijă, nu facem spam.


Distribuie articolul:

Citește în continuare

    • Ambiguitatea este data de modul in care este scris enuntul. Acesta ar trebui scris fie
      6/(2(1+2)) fie 6(1+2)/2. Raspunsul corect este enuntul este scris incorect

      • Enuntul e foarte corect, operatiile de inmultire-impartire se pot face in orice ordine, cu conditia RESPECTARII SEMNULUI DIN FATA FIECARUI OPERAND. Astfel avem acelasi rezultat daca facem 6:2×3 =6×3:2=3×6:2=1/2x6x3=9

        • Magyari Vencel Attila spune:

          Nu draga adrian .Prima data se efecueaza operatiile din interiorul parantezelor ,fie ca sunt adunari scaderi ,inmultiri sau impartiri.Apoi se trece la restul operatiilor din afara parantezelor.6:(2*3) si rezultat final 1

          • Alin Cluj spune:

            Se face paranteza dar pe urma se fac in ordine de la stanga la dreapta.
            6:2×3 =3×3= 9

          • De ce ai adaugat o paranteza? Ca dupa ce obtii rezultatul parantezei, ai 6/2*3=3*3=9
            Intreaba un profesor de matematica, daca tot e greu asa.
            “Intr-un exercitiu fara paranteze, se efectueaza intai inmultirile si impartirile, in ordinea in care sunt scrise, apoi adunarile si scaderile, in ordinea in care sunt scrise.”
            Tu ai schimbat ordinea 😂

          • Iolanda Ionescu spune:

            Corect 1

          • Mio Anghel spune:

            În paranteză era doar 1+2, deci rezultatul corect e 9.

      • E vorba despre ordinea operatiilor. Nu e nimic neclar doar ca e mai usor sa faci paranteza prima data 😂

        • nu e mai usor ci e obligatoriu sa se faca intai operatia din paranteze

    • Constanta Patrascu spune:

      Raspunsul corect este: 1
      6/ (2X3)= 6/6=1

      • Fabry Ion spune:

        Ordinea operațiilor: 1 Se rezolvă paranteza, 2 se fac înmulțirile și împărțirile ,3 La urmă se fac adunările și scăderile (aici nu este cazul). 6: 2 x ( 3 )=6:6=1

        • inmultirea nu are prioritate in fata impartirii deci e fac in ordinea in care sunt scrise 6:2×3=3×3=9

        • Parțial greșit. Întâi paranteza apoi in ordine. 6:2×3=9

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Prima data se efectueaza operatiile din interiorul parantezei ,adica adunarea, a carei rezultat este 3.Urmeaza inmultirea rezultatului parantezei, 3 cu 2 ,rezultat 6 ,apoi impartirea la 6 deci rezultat final 1

      • Mio Anghel spune:

        De ce efectuezi de la dreapta la stânga operațiile și nu în ordinea științifică – de la stânga la dreapta?

    • raspuns corect pe dracu!
      e 1, istetilor!
      ati uitat notiuni elementare de matematica!

  • Întâi adunarea dintre paranteze; Acum e acum!
    6/2*3=3*3=9
    Operațiunile de înmulțire și împărțire sunt echivalante și se realizează în ordine de la stânga spre dreapta!

    • Nu , pentruca e extrem de simplu .
      O regula matematica elementara spune (fara detalii prea lungi) ca rezultatul
      este = 1

      • Bravo!!!! Tu chiar ai fost la vot la ultimele alegeri. Mai bine te dădeai bolnav!

        • Tu ai fost la scoala? Ia mai verifica si comenteaza dupa aia!

      • Magyari Vencel Attila spune:

        CORECT , Prima data operatiile din paranteza apoi inmultirea rezultatului , la urma impartirea.TINETI SEAMA DE ORDINEA OPERATIILOR

        • Esti arab? Ordinea operatiilor e de la dreapta la stanga sau de la stanga la dreapta? Cu teoria stai bine, practica te omoara!

          • Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . Predau matematica , asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
            Foarte simplu si logic !
            O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
            6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
            6=2(1+2)*x
            6=2*3*x
            6=6*x
            x =6:6
            x=1

            Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

          • 6 : 2 * (1 + 2) =

            6 6 6 3 6 * 3 18
            — * (1+2) = — * 3 = — * — = ——- = —- = 9
            2 2 2 1 2 2

            6 : [ 2 * (1 + 2)] =
            6 6 6
            ————– = ——— = ——–= 1
            2 * (1 + 2) 2 * 3 6

            Raspunsul corect este: 9

            Ordinea operatilor la inmultire si impartire este de la stanga la dreapta.

            Nu sunt paranteze care sa specifice “2 * (1 + 2)” ca face parte din numitor.

          • Am doar 2 lucruri de spus:
            1. Tu nu predai matematica.
            2. Si daca cumva, printr-o minune predai,mie personal mi-e mila de acei elevi.

          • 6/2*3=1 ????? cum faci tu calculul ??? Inmultirea si impartirea sunt de acelasi grad iar in acest caz ordinea operatiilor este de la stanga la dreapta!
            6/2=3
            3*3=9
            Asta este ordinea corecta! Unde ai invatat tu ca inaite se face inmultirea si dupa impartirea, unde???? arata-ne si noua unde scrie teoria asta a ta!

      • si care e regula aceea fabuloasa? sigur nu e de matematica

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Impartirea si inmultirea nu sunt comutative.Prima data facem operatiile din paranteza,apoi inmultirea cu 2, iar la urma impartirea cu 6.Rezultat final 1

      • Inmultirea si impartirea au acelasi grad, domnule!, operatiile matematice daca sunt de acelasi grad se fac de la stanga la dreapta!!!!

    • Bravo! In sfarsit un posesor de creier!

  • da;rezultatul este 1 ; 6 : 2 * 3 = 6 : 6 = 1

    • Ba să mă ierţi, Getuţa, că potrivit logicii tale, 6 ÷ 2(1+2) =6 ÷ 2+6 ÷ 4=3+1,5=4,5, rezultat pe care nu l-a obţinut niciunul dintre savanţii acestei postări.

      Sunteţi cu adevărat incredibili, Incredibilia!
      Quod erat demonstrandum!
      Poporul îşi merită soarta şi politicienii care îl reprezintă!

      • Constantin Moldovean spune:

        ionele, ești prost sau faci pe prostul ?

      • Magyari Vencel Attila spune:

        IONEL BAG DE SEAMA CA TE MAI CHEAMA SI ILIESCU.Prima oara se efectueaya operatiile din in teriorul parantezei, apoi se continua cu inmultirea cu2, la urma se efectueaza impartirea cu 6 .DeciGetuta a efectuat operatia corect.Sunt prof de fizica ,poti avea incredere .

        • Regula spune ca se efectueaza mai intai parantezele, apoi inmultirile si impartirile, IN ORDINEA IN CARE SUNT SCRISE !
          Un “profesor de fizica” ar trebui sa stie asta…..

      • Haoleuu Ioneleee ce ghiveci a bagat aici ???

    • Magyari Vencel Attila spune:

      CORECT,ORDINEA OPERATIILOR E CORECTA

  • Se rezolva intai parantezele:
    6/2(1+2) = 6/(2+4) = 6/6 = 1

    • Ei, da! Aşa mai zic şi eu! Potrivit acestei minunate logici, în matematică este ca în dans: întâi la drepta binişor, apoi la stânga-n ciuda lor!

      • Cristina spune:

        Ionel, vad ca tu ai ceva cu parantezele.
        Care mai e scopul lor atunci in operatiile de inmultire/impartire? Ne-au mintit astia la scoala? Vreau musai sa imi raspunzi de ce exista paranteze. De fason, sa dea bine pe tabla?

      • Cristina spune:

        Eu stiu bine ca face noo’, dar nu trebuie sa ne batem joc de paranteza, c-altfel nu mai facea nouauaua. (9)

      • Alexandru spune:

        Salut! Ionel, tu ai vreun FanClub? As vrea sa fac parte din el!

    • Acesta este exemplul: 6:2(1+2).
      6:2 × (1+2)
      6:2=3, 1+2=3,
      3-ul de la impartirea (6:2) il adunam cu 3-ul de la adunarea (1+2)
      Raspuns corect 9.

      • Magyari Vencel Attila spune:

        Erika ne haragudj de szégyenlem magam.Ennyi butaságot nem türök el egy magyartol.

      • Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . Predau matematica , asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
        Foarte simplu si logic !
        O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
        6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
        6=2(1+2)*x
        6=2*3*x
        6=6*x
        x =6:6
        x=1

        Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Bunico daca se rezolva in felul asta paranteza e vai si amar de Romanica noastra.

    • Este o varianta si asta . 2 se inmulte pe rand cu fiecare termen din paranteza . Corect !
      Aseara am dat acest exercitiu la sedinta de meditatie unei fete care trece in clasa a 7 a si l-a rezolvat corect , rezultat 1. Era uimita ca adultii gresesc !

  • Frumoasă problema, cred că toți cei care au răspuns 1 au picat în capcana faptului de a recunoaște un rezultat cu care s-au obișnuit. Dar dacă chiar ar urmări ordinea operațiilor ar afla rezultatul corect 🙂

    • neagu victor serban spune:

      Daca simplificam expresia cu 2, ne ramane 3/(1+2)= 3/3=1

    • Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . Predau matematica , asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
      Foarte simplu si logic !
      O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
      6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
      6=2(1+2)*x
      6=2*3*x
      6=6*x
      x =6:6
      x=1

      Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

  • Hai sa o luam logic, prima data efectuandu-se paranteza, deci:
    6 : 2 x (1 + 2) devine
    6 : 2 x 3
    Cum impartirea si inmultirea au aceeasi prioritate si neavand paranteze, calculul se face de la stinga la dreapta, si devine:
    3 x 3, cu rezultatul evident 9.
    Daca din comoditate preferati raspunsul 1, este pentru ca tot din comoditate preferati efectuarea inmultirii prioritar efectuarii impartirii, ceea ce ar fi ca si cum ati efectua calculele de la dreapta la stinga. Evident rezultatul 1 fiind eronat. Este o problema de calcul elementar, dar care da batai de cap!

    • O fi mai usor sa inmultesti decat sa imparti …

    • Corect,si frumos explicat. Rezultatul este 9.
      Cei care au spus 1, nu stiu ordinea operatilor.
      Sunt prof.de matematica !

      • Bine, tu esti profesor dar nu de matematica!!!

      • Moisa Mihai spune:

        D-le profesor, mai treci pe la scoala si mai invata.Demonstreaza ceea ce afirmi. Corect este: Se aplică distributivitatea înmulțirii față de adunare. Adica: 2*(1+2) reprezintă un număr deci se mai poate scrie matematic astfel: 6÷[2*(1+2)]= 6÷[2*1+2*2]=6÷(2+4)=6÷6=1Poate esti profesor de sport nautic.

        • 6:2(1+2)=6:2·3=3·3=9

          Tu cred ca nici nu ai trecut prin scoala.Asa faci si cu banii?Pui parantezele cum vrei tu si calculezi in ce ordine vrei?
          Nu ai paranteze patrate acolo.le-ai pus ca asa ai vrut tu.
          Bun,hai ca la clasa I
          6÷2(1+2)=?
          6÷2(3)
          Din moment ce nu mai avem + sa – pe aici se fac in ordine.asta este regula,iar cine nu face asa inseamna ca el a facut altfel de matematica la scoala,cu femeia de servici probabil.
          6÷2×3=
          3×3=9

          Deci unde este 1 ala?

          • Unde este logica ?? cum poate un numar impartit la ceva sa dea mai mult decat deimpartitul ?
            Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . Predau matematica , asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
            Foarte simplu si logic !
            O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
            6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
            6=2(1+2)*x
            6=2*3*x
            6=6*x
            x =6:6
            x=1

            Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

          • haplea mic spune:

            cand ai ajuns aici: “6÷2(3)” de ce nu ai continuat cu paranteza boss? unde a disparut? rezultatul e 1

        • nu se adauga paranteze suplimentare intr-o ecuatie fiindca se schimba rezultatul

      • Magyari Vencel Attila spune:

        Sunt prof de fizica rezultatul corect este 1

        • Sa-ti fie rusine, daca esti profesor de fizica!

      • Nu pot sa cred !! Esti profesor si spui ca este 9???? Si eu sunt profesoara de matematica , predau de 14 ani si rezultatul este 1. Este foarte simplu, inlocuieste semnul : cu fractie si vei gasi raspunsul corect !! Pacat si rusine ! De asta ies copiii praf din scoli ! Si inca ceva …. inainte si dupa si nu se pune virgula …..domn” profesor !

        • Doamneeee, nu pot sa cred asa ceva cum o profesoara de matematica nu stie ordinea operatiilor, inmultirea si impartirea, doamna profesoara sunt operatii de ordinul II, ambele au acelasi grad si intr-o ecuatie, operatie cum vreti sa-i spuneti calculul se face de la stanga la dreapta, nu cum vreti dumneavoastra! Matematica are reguli stricte!!! Nu mai faceti de ras bransa asta! Poti sa inlocuiesti semnul impartirii cu semnul fractie ca tot aia e, impartirea e impartire orice ai face!!! SA-TI FIE RUSINE!!!!!

    • Bravo,Sorin explicatie frumoasa,si corecta.

    • Dupa efectuarea parantezei, operatiile se pot efectua in orice ordine cu conditia RESPECTARII SEMNULUI DIN FATA FIECARUI OPERAND. Astfel avem acelasi rezultat daca facem 6:2×3 =6×3:2=3×6:2=1/2x6x3=9

    • Constantin Moldovean spune:

      Sorine, de ce amesteci numărătorul cu numitorul ?
      Exercițiul este:
      6 supra 2 pe lîngă 1 + 2
      Răspunsul este 1

      • Da,răspunsul corect este 1
        Cine a răspuns altfel ,a trecut prin școală ca gîsca prin apă.

    • Magyari Vencel Attila spune:

      Raspuns corect 1deoarece se efectueaza operatiile in ordinea celor din paranteza apoi rezultatul se inmulteste cu 2 si la urma se imparte cu 6.REZULTAT 1

    • ar da bataie de cap daca ar fi cap, insa daca ar fi nu ar fi nici o problema sa se faca paranteza apoi impartirea si apoi inmultirea

  • linaura5 spune:

    1 IN 1 SECUNDA….
    bataie de cap…?????
    la cine???
    ordinea operatiilor este= 1) + 2) – 3) x 4) :
    ei na… parca am fi la prosti….
    asta se invata in clasa 1a sau a 2a…
    dar nu m ar mira ca ministrii nostrii sa nu stie…
    sau chiar si presedintele profu de fizica…
    ca ei tare au mai ametit ”’ordinea”’ in toate…

    • Las’ că le ai mata cu gramatica şi pentru ei, fie miniştri, fie preşedinţi, – ce mai contează(?) Dar ca să nu te întrebi la nesfârşit ce vreau să spun, iată despre ce este vorba: miniştrii “noştrii” se poate scrie şi cu un singur “i”, dacă vrei să scrii corect româneşte sau chiar cu trei de “i” dacă eşti olteancă ambiţioasă, dragă linGaura5.

  • Rezultaul calculului este, evident, 9. Problema e alta: autorul articolului nu pare sa fi trecut prea mult pe la orele de matematica. In text se tot pomeneste de o ecuatie, dar aceasta nu este o ecuatie, este un calcul elementar, de clasa a IV-a.

    • Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . Predau matematica , asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
      Foarte simplu si logic !
      O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
      6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
      6=2(1+2)*x
      6=2*3*x
      6=6*x
      x =6:6
      x=1

      Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

  • Chiriac Ioan spune:

    Aceasta este un exemplu ca cei care nu au raspuns corect,nu stiu nici macar ordinea operatiilor dintr-o expresie matematica.
    PS.nota proasta si dascalilor cu care au trecut prin scoala !

  • Este o prostie pentru cei care inca nu au reusit sa depaseasca “momentul” clasei IV!!
    In primul rand sa se faca distinctia intre cele doua calcule matematice:
    6/2(1+3)=?
    si
    6/[2(1+3)]=?
    Daca reusiti sa depasiti acest moment poate ve-ti ajunge in categoria gandirii mature.
    O nota scazuta bineinteles si celui care a postat aceasta “problema” evident inca mai are de recuperat la acest capitol!

    • neagu victor serban spune:

      De ce crezi ca este necesara paranteza dreapta? 6 este oricum, la numarator ( impartirea se poate scrie si sub forma de fractie) iar la numitor avem un deinmultit si un inmultitor ( intre 2 si (1+2) este semnul inmultirii). Se rezolva numitorul 2(1+2) = 2×3 = 6 si fractia devine 6/6 = 1!

      • Viorel Gabriel spune:

        Corect! Mulți filozofi până la tine. Exercițiul se poate pune și sub formă de fracție și dacă rezolvarea fracției dă rezultat corect 1, atunci nu poate fi și alt rezultat decât incorect.

      • Cred ca nu stii cum sa faci o fractie.ia o foaie si scrie(6/2)x(3/1).ia vezi cat iti da?iti spun eu daca tu nu stii 18/2 si rezultatul este tot 9.deci unde este 1 ala?

        • Vaaaaiii!!! Cum ai trecut prin soala ? Acolo unde este semnul impartit acolo apare fractia , una singura nu doua ? De ce ai pus fractie lui 3???

          Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . PS: Predau matematica !!!

          exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
          Foarte simplu si logic !
          O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
          6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
          6=2(1+2)*x
          6=2*3*x
          6=6*x
          x =6:6
          x=1

          Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

    • Atenție cum scrieți ! veți , nu ve-ți.

      • Ce-i interesant in toate comentariile astea e ca cei paraleli cu matematica (rezultat 1) sunt paraleli si cu gramatica elementara. Si de asemenea sunt foarte categorici in raspunsuri … daca nu-i fudul, parca nu e …

        • Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . Predau matematica , asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
          Foarte simplu si logic !
          O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
          6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
          6=2(1+2)*x
          6=2*3*x
          6=6*x
          x =6:6
          x=1

          Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

        • Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a . Predau matematica , asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
          Foarte simplu si logic !
          O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
          6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
          6=2(1+2)*x
          6=2*3*x
          6=6*x
          x =6:6
          x=1

          Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!
          PS : Este si o aplicatie mai nou , o folosesc si elevii mei , o poti incerca , indiferent de varsta !! 😉

    • Mandarinul spune:

      Ai comis-o cel mai bine C.G !
      Și cu matematica și cu gramatica.
      I-ale, pe amândouă de la clasa întâia.
      Rezultat 9

    • Liviu .... spune:

      Cred ca cel mai bine l-am intreba pe D-l ministru: care rezultat este gresit si care este eronat?

    • Bai C.G.(oi fi Costica Gogomanu’)!Ce ochelari de meserias ai! Noi astia mai prostii,care nu ne-am maturizat inca,ramanem insa copilasi ce cunoastem putina matematica,nu ca matale,dar stin a scrie romaneste….nu ca matale!!!! Spun asta pentru ca “ve-ti” scrie doar un analfabet,desigur,mare matematician,ca tine!!!!Va de ochelarii tai!

    • neagu victor serban spune:

      Un produs nu se “imbraca” in paranteze! Cele doua expresii sunt identice. Care este rezultatul???

  • MOLOGHIANU NICOLAE spune:

    ESTE FOARTE SIMPU : REZOLVI PARANTEZA SI APOI :
    -daca ai de dat rezolvi de la dreapta la stanga si-ti da 1
    -daca ai de luat, rezolvi de la stanga la dreapta si-ti da 9.
    gata!

  • 6 : 2 x 3 = 9 Faptul ca distanta dintre 6 si 2 este mai mare, nu mi se pare important.

  • Natalia Patrana spune:

    Daca imparti intai la 2 lucrurile se simplifica si avem rezultatul corect 1!

  • MATEMATICIENILOR… se rezolva paranteza apoi se fac operatiile una cate una de la stanga la dreapta!

  • Răspuns corect e 1
    6/2(1+2)=1
    deoarece
    2(1+2) este in matematica forma scrisă desfășurată a lui 6
    deci 6/6=1

    • Doamne!!! Unii dintre voi sunteti retardati! Cautati pe google petardelor!!! Raspunsul este 9… cretinii care cred ca e 1 sa caute pe google sau sa intrebe un profesor de matematica. In fine… in Romania tot timpul prostii striga mai tare

      • Iti raspunde un profesor de matematica , clasele 5-8, cu vechime de 14 ani .

        Te rog , inlocuieste semnul : cu fractie si iti va fi mult mai clar de ce rezultatul este 1 . Aceasta inlocuire se recomanda inca din clasa a 6 a .
        Asa ca , exercitiul ar arata 6/2( 1+2) = 6/2*3=6/6=1 .
        Foarte simplu si logic !
        O alta metoda ( de clasa 7 a de data asta ) ar putea fi :
        6:2(1+2)= x ( am notat cu x solutia)
        6=2(1+2)*x
        6=2*3*x
        6=6*x
        x =6:6
        x=1

        Cine spunea intrebati un profesor , spunea bine !!

        • Sorin Adetu spune:

          Fals. De ce bagati si paranteza la numitor? E ca si cum ati adauga din burta niste paranteze patrate. Daca tot vreti fractii atunci faceti 6/3 si inmultiti asta cu 3, adica 1+2. Rezultat UNIC: 9. Greseala dvs este ca bagati 1+2 la numitor. Sunteti prof de mate? Cu vechime??? Vai de capul elevilor care au trecut pe la orele dvs…

  • Răspuns corect: 1
    deoarece
    2(1+2) este in matematica forma scrisă desfășurată a lui 6
    deci 6/6=1

  • constantin spune:

    pentru mine e clar ca sunt 2 variante: 6:6=1 si 6-6=0 !!! semnul :- nu il cunosc…o fi ceva nou !!???

    • Cornelia Petre spune:

      daca tot suntem invitati sa ne spunem parerea ..atunci sa o spunem cu curaj fara suparare ca suntem trimisi la clasa a IV-a (sau mai jos ).Dati-mi voie sa ma exprim. Eu spun ca rezultatul este 1. mergand pe ce ne este la indemana in Lb Romana .Adica ;operatiile aritmetice ne “vin pe limba ” in ordinea in care le si invatam la clasele mici : adunare apoi scadere si inmultire apoi impartire
      Asa ca eu rezolv prima data :adunarea si obtin 3. Ordinea devine 6:2×3. Fac operatia de inmultire (asa cum imi vine pe “limba”) inaintea operatiei de impartire si obtin 6:6 . rezultat 1 Va rog sa nu “ma certati prea tare”!!!!

      • Mai bine nu comentai la faza asta. Desi personal cred ca raspunsul e 1

      • Draga Cornelia ai nota 4. Rezultatul,cum am mai spus este 6÷2×3=9 ( noua ). Trebuie sate intorci
        la cl. a patra !

        • Yosi, daca ar trebui sa scri sub forma de fractie, cum ai scrie acest exercitiu ?

          • Daca ar trebui sa o pui sub forma de fractie, ai scrie:
            6/2(2+1), fractia este doar 6/2 iar rezultatul se inmulteste cu 3.
            Daca vrei sa-ti iasa rezultatul 1 trebuie scris:
            6/[2(2+1)], asta inseamna ca 2(2+1) este sub fractie.
            E simplu ca buna ziua!

          • Ai dreptate! Dar ai gresit grupul de discutii… asta e Romania, prostii urla si li se da dreptate…

      • Deci dupa logica ta de primata 6-2+3=1?!?! Si nu 7 cat este corect!!! Sper ca nu ai copii!!!

  • Prima dată se fac operaţiunile din paranteză şi apoi restul operaţiunilor , în ordinea în care sunt scrise .
    6:2( 1+2) = 6:2×3 = 3 x 3 = 9

  • Nu este o ecuatie, ci un exercitiu in care se aplica ordinea efactuarii operatiilor!

  • Ne intoarcem in clasa a IV-a si spunem (6-5)/3(1+2)= 1/3*3 sau 1:9 ? Tineti cont de ordinea operatiilor !

  • Intai se fac inmultirile si impartirile si apoi adunarile si scaderile: rezultatul=9 Deci 6:2 =3 apoi inmultim in paranteza: 3×1=3 si 3×2=6 si in final adunarea 3+6=9

  • Groza Mihail spune:

    Raspunsul corect este 9.
    Dar vad ca nimeni nu s-a gandit la urmatoarea varianta:
    Desfacem paranteza si obtinem:
    6/2*1 + 2*2=6/2+4=3+4=7

  • 1. Dacă am încerca să deschidem parantezele: 6:2*(1+2) = 6:2+4 = 3+4 = 7
    2. Dacă scriem enunţul sub formă de fracţie, se reduce 6 cu 2 şi rezultă: 6 / 2*(1+2) = 3/3 = 1.

  • Nu sunt expertă în matematică,printre cei mai buni la vremea scolii, dar rezultatul este 1.Printre comentarii sunt două explicații logice:cea cu transformarea in fracție s cea cu reintroducerea factorului comun.Dacă mai pui si rezolvarea clasică,sunt trei rezolvări diferite care dau același rezultat 1.

    • 6 / 2 x ( 1+2) ; SE IMPARTE CU 2 SI REZULTA : 3 / 1 x ( 1+2 ) = 3 / 3 =1
      ORINEA OPERATIILOR : IMPARTIRE – INMULTIRE – OPERATII DE ORDIN II
      – ADUNARE – SCADERE – OPERATII DE ORDIN I

    • Margareta spune:

      Subscriu pentru rezultatul: 1
      De ce?
      Prioritatea rezolvarii parantezei nu este complet rezolvata fara contributia factorului comun 2.
      Sugerarea, la inceputul enuntutui, a doua variante de rezolvare (calcul liniar si fractionar),ofera sicertitudihea raspunsului corect.
      FESTNA LENTE, unsfat pentru multi, dar inspecial pentru Dl. profesor de matematica.

    • Da fractie adica 6/2 totul inmultit cu 3 hmm.da 1 dupa matematica ta?

  • Ion Nicolau spune:

    Făra îndoială, rezultatul este sigur şi singurul: 1. Se rezolvă paranteza, se efectuează înmulţirea şi la sfârşit impărţirea adică 6/6=1. Sinplu ca “bună ziua”!

    • Sa mori tu! Cine zice că are prioritate înmulțirea față de împărțire?

  • bogdan mihai spune:

    Rezolvare:
    Cand avem o paranteza trebuie finalizat nu numai interiorul parantezei, deci nu numai (2+1) ci si ceea ce a dus la aparitia parantezei, adica si inmultirea cu 2, in concluzie nu avem 6:2×3 ci avem 6:6, deci rezultatul final este UNU!!!
    Ca sa intelegem mai usor, scriem aceasta problema sub forma de fractie deci avem 6/2(1+2)=6/2×3=6/6=1

  • Bălulescu Vasile spune:

    Raspuns foarte corect si adevarat. Asa fac si cei ce ne conduc de 27 de ani .Ne dau cu o mana si ne ia cu noua.

  • Raspunsul este: 0 (zero), daca considerăm semnul de dupa 6 ca – (minus). Dar poate fi 1, daca consideram acelasi semn ca : (impartit). De ce?
    In paranteza: 1 + 2 = 3
    2(3), respectiv 2 pe lângă 3, adica 2 inmultit cu 3 , respectiv 2X3 =6
    6 minus 6, este 0.
    Totusi, raspunsul poate fi 1, in cazul in care vedem semnul de dupa 6 ca : (impartit). 6:6 =1

  • Sunt doua raspunsuri corecte: 1,pentru impartire, si 0 penru scadere !

  • Iată de ce rezultatul alegerilor din noiembrie (parcă atunci a fost ultima tragedie naţională!) a fost cel care a fost: pentru că rezultatul unei operaţii pentru clasa a II-a de gimnaziu dă unu (1) iar unora, mai ambiţioşi, chiar zero (0). Aceştia din urmă ar fi buni de prim miniştri sau la finanţe-contabilitate căci e greu de priceput cum din adunare/împărţire/înmulţire de numere pozitive poţi să scoţi rezultat nul! După logica celor din politica zilelor noastre putea să fie şi un rezultat negativ! De ce nu? Să curgă sânge!

  • Măi, măi, măi! Mai rău ca la “Bravo, ai stil!”….
    Hai s-o luam cu bucatica:
    1. expresia cu pricina este un calcul, si nu o ecuatie
    2. daca ati trecut clasa la mate din mila profului, aveti aici un link întru deslușire:
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Ordinea_opera%C8%9Biilor
    (daca nu merge acest link, cautati “ordinea operatiilor” cu Google)
    3. conform regulilor elementare, rezultatul ar fi 9
    4. interpretarea ca fractie nu prea sta in picioare, poate fi doar un joc de pareri. Pentru fractii folosim in mod clasic semnul “/”, nu “÷”. Semnul folosit in calculul prezentat este semnul impartirii folosit pe calculatoare. Istetii care zic ca ar fi fractie sa dea un exemplu in care semnul “÷” este folosit in acest scop.
    5. ca si la fotbal si la agricultura, tot romanul se pricepe si la matematica. De gramatica nu mai vorbim (doua lucruri elementare, adica). Asa ca nu va mai vaitati de cum sunt potiticienii sau de cum merg treburile cu si in tara asta.

    • Bravo Daniele,esti meserias!Mai bine nu se poate explica!Poate inteleg si prapaditii aia de zic “0”!Vai de capul lor!

    • Ba nu! 6/2 apoi înmulțești cu 3. Nu e 6/(2•3)

  • Nu inteleg cum rationati. Rezultatul este sigur 1. Nu trebuie sa ai studii superioare ca sa stii ordinea operatiilor. Calculati paranteza, inmultiti cu factorul din fata parantezei si primul termen il impartiti la rezultatul obtinut. Rezulta 1. Cu drag.

  • Prima operatie impartirea,deci 3(1+2)=9…raspuns corect de la… o POSTA !!!

  • Rezultatul este 1
    Avem ecuația 6÷2(1+2)=6÷2+4=6÷6=1

  • Împărțirea şi înmulțirea sunt operații de acelaşi rang ! Se socoteşte normal de la stânga la dreapta =》 3 x (1+2) =
    = 3 x 3 = 9

  • Mandarinul spune:

    Am râs cum n-am mai făcut-o de foarte mult timp.
    Voi recomanda și altora problema asta, pentru “claritatea” multor răspunsuri.
    Docte, nu glumă !

  • Liviu .... spune:

    Asteptam parerea d-lui ministru L.P.

  • Liviu .... spune:

    Alta semnificatie pentru ÷ ar putea fi o enumerare de termeni ai unui sir.
    De exemplu, 4÷10 este (sub)multimea {4, 5, 6, 7, 8, 9, 10} in cazul numerelor naturale.
    Daca ÷ are acest sens, atunci rezultatul este 6÷2(1+2)=6÷2X3=6÷6=6.
    S-a mai gandit cineva la asta?

  • așa zisă ecuație se poate scrie:(6:2)(3)=9

  • așa ziză,,ecuație” se poate scrie:(6:2)(3)=9

  • Cosmovici Ovidiu spune:

    Este trist sa constat ca un calcul simplu si exact face obiectul unor discutii in care lipsa cunostiintelor de matematica este evidenta. Interpretarile sunt facute dupa placul fiecaruia doar ca regulile matematice care sunt foarte clare si exacte, nu sunt cunoscute, sau daca da, nu sunt luate in considerare. Nu am remarcat la nici un comentator o analiza diferita de o simpla operatie si care sa clarifice rezultatul. Nimeni nu a observat ca numarul 6 se poate descompune in factori primi, care inmultiti intre ei dau valoarea numarului natural 6. Adica 6 este produsul numerelor 2 si 3. Pe 1 nu il luam in considerare pentru ca inmultirea cu el nu schimba nimic. Asadar putem zice ca 6= 2×3 sau daca va place 6 = 2x(1+2) ceea ce este exact expresia la care 6 trebuie impartit. Care este rezultatul unui numar impartit la el insusi scris intr-o alta forma, va las sa ghiciti, pentru ca cei ce cunosc putina matematica stiu si multi au dat raspunsul corect, unii chiar foarte simplu si natural. Eu v-as sfatui sa renuntati sa mai faceti calcule pe calculator sau pe telefoane, pentru ca uitati cele mai elementare reguli ale matematicii. Daca folositi ordinea operatiilor in matematica in mod corect, ajungeti la acelasi rezultat: 6 se imparte la produsul a doua numere. Cunoscut faptul ca o impartire poate fi considerata ca o fractie, termenii ce intra la numitor, pot fi simplificati dupa regula simplificarii fractiiilor si deci se obtine acelasi rezultat, fie ca simplificati fractia mai intai cu 2 apoi cu 3, sau mai intai cu (1+2) apoi cu 2,rezultatul fiind acelasi. Dar, in acest ultim caz, ajungem sa respectam ordinea operatiilor ce se impune de la sine si trebuie sa executam intai adunarea din paranteza ca sa aflam la cine impartim numarul 6. In toate situatiile ce vi le-am prezentat, raspunsul este acelasi si il puteti verifica pentru simpla voastra placere.

    • neagu victor serban spune:

      N-am vrut sa fiu drastic si sa impart expresia cu 6. Ar fi fost si mai multi perplecsi!!! Pentru cei care au zis 9, exercitiul trebuia scris (6:2)(1+2)= 3 x 3 = 9, dar Einstein l-a scris altfel: 6:2(1+2) = 6/2×3 = 6 / 6 = 1. Pentru cei care nu stiu ca impartirea se scrie si sub forma de fractie, sa citeasca: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tabel_de_simboluri_matematice. Oricum, calculatorul nu are ce cauta la numere intre 1 si 6, se vede cu ochiul liber ca expresia devine 6 / 6 = 1. Cosmovici Ovidiu, felicitari pentru clarificari.

      • Să mori tu! Da deștept mai ești tată! Dacă era fracție, era : 6/2•3=3(6/2)/•3=9
        Nu e 6/(2•3) !

  • Spunea cuneva mai sus: Impartitea si inmultirea sunt operatii de ordinul II si se fac mereu in ordine in care sunt scrise.
    Rez. final si corect: 9.

    Este o ecuatie simpla; Nimic mai mult.

  • Valerica spune:

    Rezultatul ESTE 0 (zero)
    6 : 6 = 0
    Deci, 2 × (1+2) =6

  • Valerica spune:

    Da, ESTE foarte interesant şi constructiv.
    De exemplu eu am zis că 6:6=0 când de fapt ar fi trebuie să fie egal cu 1. Această greşeală dovedeşte că mintea este lăsată să lâncezească şi “ne trezim” deja bătrâni în floare vieții.
    Felicitări pentru inițiativă!
    Zic eu, ar trebui să lăsăm un pic deoparte calculatoarele şi să ne exersăm creierul cu creionul pe hârtie aşa… ca pe timpurile copilăriei fără “ajutoare digitale”.

  • Rezultatul este ,1..Ordinea operațiilor matematice se face astfel:INMULTIRE,ÎMPĂRȚIRE, ADUNARE ,SCĂDERE. Ținând cont k avem PARANTEZA aceasta se rezolva prima,apoi în ordinea corespunzătoare ecuației.

  • Margareta spune:

    Subscriu la rasounsul: 1
    Prioritatea rezolvarii parantezet este incompleta fara integrarea factorului comun ce precede paranteza; mai departe e simplu.
    Sugerarea, la inceputul enuntului, a doua tehnici de operare (liniara si fractionara) ofera si certitudine asupra rezultatului.
    FESTINA LENTE – unsfat pentru multi,dar in special pentru Dl. profesor de matematica.

    a rolului de de factor comun al cifrei “2” inaintea parantezei

  • He, he. E foarte clar chiar si cand citim problema spunem: “2 pe lângă 1 plus 2” si nu spunem “2 înmulțít cu suma dintre unu si doi”. Adica e o diferenta intre 6 : 2(1+2) si 6 : 2 x (1+2). In primul caz vorbim de 6 / [2(1+2)] si in al doilea de 6/6 x (1+2). Acestea sunt conventiile in matematica. paranteza lipita de ceva indica ca acela este numitorul comun al elementelor aflate in interiorul parantezei. Daca nu se tine cont de aceasta conventie elementara ma intreb la ce rezultate ajung oare elevii, studentii si de ce nu profesorii in calculele mai complicate. 🙂

  • Intotdeauna se rezolva mai intai paranteza. Restul se deduce de la sine.

  • Ecaterina spune:

    tESTELE SUNT DEOSEBIT DE INTERESANTE SI INCITANTE. aM TOTUSI O INTREBARE : UNDE GASESC RASPUNSURILE CORECTE LA ACESTE TESTE ????? CUM ALTFEL POT SA AFLU DACA AM RASPUNS CORECT LA ACESTE TESTE???? FARA SA STIU RASPUNSUL CORECT, NU MI SE PARE CA ARE ROST SA FAC ACESTE TESTE. UNDEEEEEEEEEEEEEE???????

  • Daca pana si matematica ,care este prin definitie o stiinta exacta ,a ajuns sa fie supusa interpretarilor ( asa cum,de pilda, fac avocatii cu legile si alte acte juridice ) inseamna ca numarul celor care au probleme de intelegere a unei stiinte exacte,bazata pe reguli clare, este in crestere iar asta scoate in evidenta slabiciunile sistemului de invatamant romanesc.
    Problema supusa dezbaterii face parte din aceeasi categorie,prin asociatie de idei, cu una mai veche care a dat batai de cap si unor asa zise personalitati si anume : Stiati ca apa de la robonet e plina de hidrogen ?
    Rezultatul este evident 1 !

  • Gabriela Stanescu spune:

    6/2(1+2)=1….operatii de gradul 1 adunarea si scaderea….operatii de gradul 2 inmultirea si impartirea….cand avem paranteze rotunde le opram prima gradul 1 si apoi gradul 2…..daca nu avem paranteze efectuam prima data pe cele de gradul 2 si apoi gradul 1 in ordinea lor….asa am invatat.

  • protopopescu georgeta spune:

    Personal din amintire subscriu logicii formulate de d-na Gabriela Stanescu, si nu numai de domnia sa. Cred ca rezultatul este 1

  • Daca aveti: 16:2:4×3, cat e rezultatul? 6 sau 0.666…7 ?
    Sau il puteti asimila cu 16:2:4(1+2), e acelasi lucru.
    Operatiile de grad II se efectueaza in ordinea in care sunt scrise si se efectueaza dupa cele de grad I
    Raspuns clar in problema de mai sus: 9

  • Si inca ceva: daca problema ar fi fost enuntata asa: 6:[2(1+20)], pentru cei care au raspuns cu rezultat 1, la ce naiba mai sunt necesare parantezele mari?

  • neagu victor serban spune:

    Pentru cei care au obtinut rezultatul 9, va spun unde ati gresit, fara sa va insult!
    6/2(1+2) este o expresie care poate fi scrisa si sub forma de fractie cu 6 la numarator si 2(1+2) la numitor. Semnul impartirii poate opera liniar sau ca fractie, vedeti ce scrie la “impartire”:
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Tabel_de_simboluri_matematice
    Daca ati impartit 6 la 2, ati transformat incorect expresia in: 6(1+2)/2=9, incorect, pentru ca in expresia lui Einstein, 2 inmulteste paranteza (1+2) si nu 6.
    Rezolvarea corecta, fara “de la stanga sau de la dreapta”, este simplificarea fractiei cu 2, adica impartirea numaratorului SI NUMITORULUI cu 2, expresia devenind 3/1+2=3/3=1.
    Aveti si rezolvarea de pe internet:
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=6:2(1%2B2)
    Daca lucrati in bransa sau aveti copii la scoala, trebuie sa va puneti la punct cunostintele, altfel veti fi ridiculizatisi este neplacut.
    Va doresc o zi buna!

  • Enunț prost.
    Folosim paranteze acolo unde nu se poate altfel.
    Complicăm ca de obicei:„de ce simplu cănd se poate complicat”.
    Pun și eu întrebarea precum Domnul Răzvan.

  • Ati observat ca cei cu raspunsuri gresite sunt cei mai vehementi si au atitudine ostila ?
    Raspuns 1.

  • rezultatul este 1.
    Expresia este identică cu 6/2(1+2)=6/6=1.

  • Toate rezultatele sunt bune.Doar “1” nu este corect !

  • Este simplu. Dacă considerăm că între 6 și 2 este împârțire lineară, atunci răspunsul este 9 deoarece între 2 și paranteză este înmulțire, iar operațiile se fac conform ordinului gradual, (în cazul nostru, paranteza, împărțirea și înmulțirea). Dacă considerăm că între 6 și 2 este fracție atunci răspunsul este 1. Și nu toate împărțirile sunt și fracții, atenție.

  • Carmil Maiorescu spune:

    sunt mici probleme in explicatiile de mai sus…
    ÷ este un symbol mathematic folosit pentru progresii aritmetice
    2(1+2) nu are intre 2 si paranteza, nici punct, nici x, dar toata lumea intelege ca ar fi o inmultire… ceea ce, mi se pare relative logic
    In concluzie, problema ar fi reformulata 6÷6 sau 6÷23. A doua variant ar cam pica, deci 6÷6 este chiar 6
    Nu apare nici o impartire in enunt…

  • marian-anghel spune:

    Amuzant, precum bancul: ” Intr-o dimineata, seful ii cere contabilului sa calculeze suma cu care au iesit in profit la o tranzactie. La finalul zilei, subalternul ii inmaneaza o lista, spunand jovial: sefu’, iata cele 10 rezultate care mi-au iesit din calcule!”

  • mihail damian cojocaru spune:

    raspunsul este evident 1; pentru ca inainte de impartire trebuie sa se rezolve operatia din paranteza, apoi rezultatul il inmultesti cu 2 (ceea ce da ^, dupa care faci impartirea 6;6=1
    este imposibil ca o impartire a unui numar sa dea mai mult decat acel numar!!

  • gabriela gavrila spune:

    RASPUNSUL ESTE -1 PENTRU CA DACA VA UITATI BINE AVETI IN FATA CIFREI 1 UN – DESTUL DE MARE ASA CA REZULTATUL ESTE -1

  • Daca problem avea un enunt sub forma:Ionel are 3 copii (2 baieti si 1fata),In buzunar are 6 lei,pe care vrea sa-i imparta in mod egal fiecarui copil. Cat primeste fiecare? Scrieti enuntul sub forma matematica si,apoi faceti si proba,
    Pentru cei care dau ca varianta si “9”,formulati un enunt care sa va permita expresia matematica data !!

  • Rezultatul corect este 9. Daca in loc de 2+1 scriem simplu 3, reiese 6:2×3…in acest caz se vede clar ca ordinea operatiilor este de la stanga la dreapta, fiind de acelasi ordin. Daca ar fi sa facem fractie si sa dea rezultatul 1 trebuia scris 6/(2×3). Daca se considera ca se imparte 6 la un compus de 6 trebuia scris 6: [2×(2+1)]. Scris sub forma de problema. Ana are 6 mere. A mancat jumatate din ele. Apoi, bunica i-a dat de 3 ori mai multe mere. Cate mere are Ana? Sper ca am fost de ajutor.

    • Rectific problema. Ana are 6 mere. A mancat jumatate din ele dar bunica i-a mai dat de trei ori mai multe. Cate mere i-a dat bunica? Ceva de genu’ :)) inspiratia bat-o vina….chestie de nuanta.

      • Mimi,enuntul tau,matematic se scrie: (6-3)x3 =9 . Seamana cu forma 6:2(1+2) ?

    • scrie 6: 2(a+b) si rezolva acest caz si apoi mai vorbim !!!!
      faci intai 6:2 si apoi inmultesti cu (a+b) ???????
      sau simplifici cu 2 si devine 3/(a+b)

  • Exemplu presupunem
    X:2(1+2)=9
    X:2•3=9
    X:6=9
    X=9•6
    X=54 incorect
    Sau
    X:2(1+2)=1
    X: 2•3=1
    X:6=1
    X=1•6
    X=6 corect

    6:2(1+2)=X
    2(1+2)=X•6
    2•3=X•6
    6=X•6
    X=6:6
    X=1raspuns corect

    6:2(1+X)=”9″
    2(1+x)=9•6
    2(1+x)=54
    1+x=54:2
    1+x=27
    x=27-1
    X=26 ceea ce in exercitiul nostru x este 2

    6:2(1+x)=1
    2(1+x)=1•6
    2(1+x)=6
    1+x=6:2
    1+x=3
    x=3-1
    X=2 exact cum avem noi in exercitiu

  • Parca-i legislatia din Romania–prost facuta si cu posibilitati de interpretare.
    Raspunsul corect este : “Cui ii pasa ?”

  • Gorun Acacia spune:

    Este adevarat ca nu toti am facut aceleasi studii in viata si pot sa am toleranta pentru un anumit grad de dificultate in ceea ce priveste o problema de matematica, care pune in dificultate oameni cu studii superioare, dar……..dragilor sa nu sti sa rezolvi o problema de clasa a III-a sau a IV-a, in secolul in care informatia este la indemana tuturor, ar trebui sa va puna pe voi pe ganduri si sa incepeti sa recuperati ce nu ati invatat.
    Pentru ca dintre cei ca voi, si dupa cum se vede sunteti mai multi decat cei ce au raspuns corect, se gaseste unul care sa iasa in fata si sa intre in administratia acestei tari, sa devina lider de opinii TOTAL GRESITE.
    Ma infioara acest gand pentru ca traiesc aceste vremuri.
    A te manifesta in public GRESIT, la maturitate, cu privire la o problema de scoala de clasa a III-a, nu este GRESALA, este o VINA. E vina ta, nu te judec, dar te rog lasa-i pe altii sa aleaga in locul tau, pentru ca observ cu cata obstinatie va mentineti argumentarea la rezultatul gresit.
    La fel este si in viata de zi cu zi. Cu unii dintre voi ne intalnim pe treptele primariilor, ale institutiilor publice si ajungeti sa ne contraziceti cu argumentele unei persoane care inca nu a trecut de scoala primara.Nu vreau sa va jignesc. Doresc sa va informez ca aveti aceleasi drepturi ca si noi, ceilalti, dar nu aveti dreptul sa va impuneti pareri pentru ca inca nu v-ati exercitat dreptul de a invata.
    Succes!
    p.s.
    Rezultatul este 1.

  • Matematica (in cazul nostru, aritmetica) e in toate in cele ce sunt. Cum este matematica din noi, asa suntem si noi: gresiti. Matematica este si in exprimare! Daca exercitam o matematica gresita in exprimare, rezultatul devine gresit.
    Exprimare corecta: Avem de impartit pe 6 la de doua ori paranteza (1+2), nu-i asa? Acuma, ori ca il introducem pe 2 din fata parantezei, inmultindu-l cu fiecare termen din paranteza si obtinem o noua paranteza (2+4) , deci il vom avea de impartit pe 6 la (2+4), rezultatul fiind 1; ori ca rezolvam mai intai paranteza (1+2)=(3), dar atentie, nu am voie sa suprim inca paranteza, pentru ca rezultatul parantezei trebuie sa il iau de doua ori. Pe 6, spuneam ca trebuie sa il impart la de doua ori paranteza. Deci pe 6 trebuie sa il impart la de doua ori (3). Nu am voie sa suprim paranteza, chiar daca am in ea doar o cifra, pentruca aceasta paranteza trebuie sa o iau de atitea ori de cate ori ne indica cifra din fața ei. Deci pe 6 va trebui sa il impartim la de doua ori (3). Nu avem voie sa il impartim la 2, pentruca acest 2 ne indica doar de cate ori sa luam paranteza. 6:2(1+2)=6:2(3)=6:6=1 sau 6:2(1+2)=6:(2+4)=6:6=1

  • Barbu+Eugen spune:

    Bine punctat stimata Gorun Acacia ! Respect !

    ps. rezultatul este “1”

  • operatia de impartire are 2 termeni ;deimpartitul si impartitorul:in cazul de fata deimpartitul este 6 iar impartitorul este 2(1+2).de aici este foarte simplu .rezultatul impartirii este 1

  • Visan Niculae spune:

    Intrebare : mai intai se ”rezolva” paranteza sau se ”desface” ?Doi termeni cu intelesuri si rezultate diferite.

    Rezolvarea parantezei :
    6 : 2( 1 + 2 ) = 6 : 2 x 3, unde rezultatul este 9 ( fiind operatii de acelasi ordin nu au intaietate una fata de alta asa ca ”se rezolva de la stanga la dreapta, in ordinea in care sunt date”, citat din definitie ; nu inteleg de ce se repede toata lumea sa rezolve mai intai inmultirea. Varianta insa nu este corecta deoarece 2 este factor comun si deci se ”desface” paranteza.

    Desfacera parantezei ( unde 2 este factor comun) :
    6 : 2( 1 + 2 ) = 6 : (2 + 4), cu rezultat, evident 1

    Amandoua inseaman ”a scapa” de paranteze, Vitalina.

    Attila, inmultirea ESTE comutativa, ca si adunarea : 2 + 3 = 3 + 2 si 2 x 3 = 3 x 2. Impartirea si scaderea nu sunt.
    Pe vremea mea (adica acum 50 de ani ) am invatat ca
    2 ( 1+2 ) inseamna ca 2 este factor comun si se inmulteste cu fiecare termen din paranteza, in parte. In aceste caz avem de-a face cu desfacerea parantezei iar rezultatul este 6
    Pentru celalalt caz, cel cu ”rezolvarea” parantezei, se scria 2 x ( 1 + 2 ) = 2 x 3.
    in exercitiul prezent, avnd si un ( 6 : ) in fata, el s-ar scrie in final 6 : 2 x 3 si s-ar rezolva in ordinea in care sunt scrise, cu rezultat evident 9. Repet, din punctul meu de vedere, nu aceasta este varianta corecta.
    Exercitiul se poate rezolva si scriindu-l sub forma de fractie ( orice fractie este o impartire, orice impartire este o fractie ) :

    6 : 2( 1 + 2 ) =

    6 3 3
    —————— = ———— = ——– = 1
    2 ( 1 + 2 ) 1 + 2 3

    • Visan Niculae spune:

      Scuze ! Eu reusisem sa scriu fractiile corect dar site-ul le-a facut varza, la postare.

      • Prima fractie era cu 6 pe 2 (1 + 2). Se simplifica fractia cu 2 si ramane ( a dua fractie ) 3 pe 1 + 2 ceea ce inseamna ( a treia fractie ) 3 supra 3, deci 1

  • Rezultat corect: 1. Se respecta ordinea operatiilor aritmetice. In acest caz: operatia din paranteza, urmeaza inmultirea, urmeaza impartirea.

  • Cum le place unora sa complice lucrurile, raspuns corect este 1, cine nu crede sa intrebe un elev de-a VIII-a.

  • Introduceti problema pe un calculator, fara modificari si aflati rezultatul corect. Mie mi-a dat 9.

  • Sa fii prost nu e o problema, se intampla, sa fii prost dar si agresiv… asta e o problema. Rezultat, 9!

    • Serban Vasile spune:

      Initial si eu am gindit ca dupa efectuarea parantezei ar fi bine sa efectuam restul operatiilor in ordinea in care sunt scrise (fiind operatii de acelasi grad),dar ulterior m-am gindit sa desfac paranteza si sa transpun impartirea sub forma de fractie.Devine 6 supra 6 adica 1. Totusi acesta consider ca este raspunsul corect !

  • Serban Vasile spune:

    In prima incercare,am efectuat intii paranteza,si apoi am continuat efectuind operatiile in ordinea in care sunt scrise,rezultatul fiind 9. Ulterior am desfacut paranteza si am transformat impartirea in fractie,rezultind 6 supra 2+4,respectiv 6 supra 6,rezultind 1. Chiar nu-mi dau seama care este corect. Cred ca varianta 2 e buna,adica ”1” !!

  • https://ro.wikipedia.org/wiki/Ordinea_operatiilor
    pentru “desteptii” de mai jos care habar nu au ca se rezolva mai intai operatiile din paranteze si nu stiu cand sunt necesare aceste paranteze. Vai matematica voastra. Am vazut si cativa normali. Pentru “destepti”: Bai babuinilor, generatia de 40 de ani facea integrale de toate felurile si voi nu sunteti in stare sa faceti inmultiri si impartiri?? Asa prosti sunteti? La postari sunteti primii dar sa invatati carte, inainte sa scrieti aberatii, nu sunteti in stare.. vai de curu vostru de retartralala

  • 1 este rezultatul. Etapa I o reprezinta paranteza(2+1)=3, Etapa a II-a o reprezinta ordinea operatiilor, inmultirea si impartirea fiind asociative 6:2*3=1 sau 6/2(1+2) prin simplificare rezulta 3/(1+2)=3/3=1

    • haplea mic spune:

      Incredibil, o sa-ti stea mintea-n-loc cand ai sa aflii, ai sa ramai cu gura cascata !!!! Am bagat in EXCEL exercitiul si raspunsul este 9. Cu toate astea sustin in continuare ca raspunsul este 1.

  • Ma intreb care este diferenta dintre

    2(1+2) si 2x(1+2).

    Aici avem de`a face atat cu un exercitiu cat si cu posibila rezolvare a unei probleme matematice!
    Nu stiu cati dintre voi ati auzit de FACTORUL COMUN si continuati sa tineti cont de el!

    Daca exercitiul ar fi fost sub forma 6/2x(1+2), rezultatul ar fi fost 9.

    Dar.. avem de`a face cu 6/2(1+2), unde 2 este factorul comun!!! In acest caz, rezultatul va fi intotdeauna 1!!!

    Practic, semnul face diferenta 😉

  • Cristian spune:

    Pentru cei care au dat rezultatul =1; mergeti din nou la scoala in clasa a 4-a sau a 5-ea si daca va bateti capul ca sa intelegeti reguli elementare de “ordine a operatiilor” , si daca asta nu este prea dificil pentru capete le voastre (NE”)”LUMUNATE”, veti afla ca rezultatul este 9, Judecati relatiilede mai jos si sper sa va dati seama de adevar:
    6/2x(1+2)= 9 asa cum a fost formulata intrebarea, iar
    6/{2x(1+2)} = 1 !!!!!

  • Daniel Mois spune:

    E grav! Ca psiholog, nu mai știu foarte multă mate… Însă constat că sunt două TABERE, una care GREȘEȘTE și SUSȚINE punctul de vedere greșit, și alta care ȘTIE, dar e INCAPABILĂ să explice destul de CLAR de ce factorul comun DINAFARA parantezei este PRIORITAR. Astfel, deși majoritatea au dat un răspuns corect (cifra 1), doar 2-3 persoane au fost capabile să susțină cu ARGUMENTE CLARE motivul pentru care au calculat așa. Majoritatea nu au folosit argumente, sau au folosit argumente NECONVINGĂTOARE sau neclare. Astfel, că persoanele care au greșit nu au reușit să iasă din CONVINGEREA lor. Iar cei care ȘTIU cum e corect nu sunt capabili să identifice argumentele CLARE. Degeaba, ca profesor de matematică, ȘTII rezultatul, dacă îți lipsește CAPACITATEA de a explica SIMPLU ȘI CLAR unui ADULT (ca să nu mai spun cum vei explica unui elev din gimnaziu).

  • O scriere echivalenta a problemei ar putea fi: 6: ( 2+4 ) si atunci problema devine : 6:6 = 1

  • Frohberg spune:

    “1853… e 18 CU 53”
    6: 2(1+2)= 6: (2×1+2×2)=6:(2+4)=…..

  • Nu faceti confuzie.
    a) 6 : 2 (1+2) =

    6
    — x (1+2) = 3 x 3 = 9 (raspunsul la intrebarea pusa)
    2
    ************************************************************
    b) 6 : [2 (1+2) ] =

    6
    ——– = 6 : 6 = 1
    2(1+2)

  • >