O alimentație bogată în grăsimi și zaharuri scade calitatea somnului

O alimentație bogată în grăsimi și zaharuri ar putea afecta calitatea somnului, prin perturbarea activității electrice a creierului în timpul somnului profund, a arătat un studiu efectuat de cercetătorii suedezi.

Atunci când dormim, activitatea electrică a creierului nostru încetinește. Undele cerebrale de frecvență mai mare care domină în timp ce suntem treji, numite unde beta, sunt înlocuite treptat de unde de frecvență mai mică, numite unde delta.

Cea mai profundă și mai reparatoare etapă a somnului, numită somn profund, are cea mai mare proporție de unde delta. Aceasta apare de obicei în prima jumătate a nopții și îi permite corpului să își recapete forțele și să consolideze amintirile, potrivit New Scientist.

Dieta bogată în grăsimi și zaharuri poate reduce calitatea somnului

Jonathan Cedernaes de la Universitatea Uppsala din Suedia și colegii săi au testat efectele unei diete occidentale bogate în grăsimi și zaharuri asupra somnului cu unde lente la 15 bărbați cu vârsta medie de 23 de ani.

Bărbații au fost repartizați la întâmplare să urmeze o alimentație bogată în grăsimi și zahăr sau o alimentație săracă în grăsimi și zahăr timp de o săptămână. Apoi au dormit timp de o noapte într-un laborator purtând o cască de electroencefalografie (EEG) pentru a înregistra activitatea electrică a creierului lor. După o pauză de câteva săptămâni, au trecut la celălalt tip de alimentație și au repetat studiul de laborator asupra somnului.

Participanților li se asigurau toate mesele și trebuiau să le mănânce la ore fixe. Dieta bogată în grăsimi și zaharuri includea alimente precum cereale îndulcite, pizza și ciocolată. Pe de altă parte, dieta cu conținut scăzut de grăsimi și zahăr conținea alimente precum müsli neîndulcit, somon și legume. Cele două diete au fost comparate în ceea ce privește caloriile.

Înregistrările EEG au arătat că dieta bogată în grăsimi și zahăr a perturbat somnul cu unde lente prin reducerea proporției de unde delta și creșterea undelor beta, sugerând că a fost mai puțin odihnitoare. Acest lucru s-a întâmplat la 11 din cei 14 bărbați pentru care au fost colectate rezultatele complete.

Importanța unei diete sănătoase crește pe măsură ce îmbătrânim

Se poate ca efectul să fi fost cauzat de faptul că zahărul și grăsimile activează căile cerebrale care sporesc starea de veghe a oamenilor, dar este nevoie de cercetări suplimentare pentru ca mecanismele să fie exact deslușite, a spus Cedernaes.

Cercetătorul speră să repete studiul pe femei, astfel încât să vadă dacă are același efect și asupra lor.

Cantitatea de somn cu unde lente pe care o obținem scade în mod natural odată cu vârsta, astfel încât o dietă sănătoasă poate fi deosebit de importantă la vârste înaintate pentru a ne proteja împotriva pierderilor suplimentare ale calității somnului, a spus Cedernaes.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l mai departe!

Test de Cultură Generală #11 - Sex (20 de Întrebări)

Urmărește-ne pe Facebook

Zilnic, episoade noi din serialul Astăzi în istorie, plus curiozități fascinante din toate domeniile!

Lasă un comentariu