William Eno, omul care a inventat regulile de circulație, deși nu știa să conducă

William Phelps Eno s-a născut în anul 1858, în New York, într-o familie bogată, de oameni de afaceri și politicieni. În copilărie a urmat cursurile școlii Hopkins Grammar School, una dintre cele mai vechi din Statele Unite, iar în 1882 a absolvit Universitatea Yale, unde a fost membru al influentei organizații secrete Skull and Bones.

Imediat după terminarea școlii, William Phelps Eno a început să lucreze în cadrul companiei de imobiliare a familiei sale, însă interesul pentru transport l-a determinat să se concentreze pe reforma traficului.

1341. william phelps eno_2_red_compressed
Grafică: Incredibilia

Supranumit „părintele siguranței rutiere”, William Phelps Eno a inventat multe dintre regulile de circulație de azi, precum semnul STOP, regulile din sensurile giratorii, trecerea de pietoni sau străzile cu sens unic de mers.

Totul a început în 1867, chiar înainte de inventarea mașinilor, când Eno – în vârstă de doar 9 ani – și mama lui au fost prinși într-un blocaj în trafic în New York. Blocajul a fost cauzat de trăsurile trase cai.

Toți oamenii erau confuzi și nimeni nu știa exact ce să facă. Acest eveniment l-a marcat pe William Phelps Eno, care a decis că trebuie să facă în așa fel încât să rezolve problema blocajelor din trafic.

La vârsta de 40 de ani, bărbatul și-a dat demisia din compania tatălui său și și-a dedicat restul vieții implementării propriilor concepte privind controlul traficului.

Eno a publicat o lucrare intitulată „Este nevoie urgentă de o reformă a traficului stradal”, iar în 1903 a conceput Regulamentul de circulație rutieră pentru New York.

trafic la inceput de secol XX
Dirijarea traficului la început de secol XX. Foto: Pinterest

El a dezvoltat primele planuri de trafic pentru New York, Londra și Paris, iar regulile și semnele de circulație pe care le-a inventat sunt și astăzi în vigoare.

În mod paradoxal, însă, deși este cunoscut drept „părintele siguranței rutiere”, Eno nu a învățat niciodată să conducă o mașină. În 1921, a înființat Fundația Eno pentru Controlul Traficului Rutier, o organizație nonprofit ce acționează pentru promovarea siguranței rutiere.

După terminarea Primului Război Mondial, William Phelps Eno a primit Crucea Legiunii de Onoare a guvernului francez, deoarece sistemul său de trafic le-a permis francezilor să trimită rapid 60.000 de soldați până la Verdun, pentru a opri înaintarea germană către Paris.

„Părintele siguranței rutiere”, William Phelps Eno, a murit în 1945, la vârsta de 86 de ani.

Ca să știi mai mult, citește „Manualul limbajului trupului. Sensurile ascunse ale gesturilor”

De multe ori, ceea ce spun oamenii este foarte diferit de ceea ce gândesc sau simt în realitate. Și totuși, fără să își dea seama, gesturile sau grimasele pe care le fac le trădează adevăratele intenții și trăiri. De aceea, descifrarea limbajului corporal al interlocutorilor ne poate oferi mai multă siguranță în relațiile cu ceilalți, fie că este vorba de un prieten sau de un potențial angajator.

În acest ghid scris cu umor și perspicacitate, Allan și Barbara Pease, experți cu renume internațional în domeniul relațiilor interumane, ne învață secretele limbajului trupului, de la semnificațiile ascunse ale gesturilor, până la tehnicile de detectare a semnalelor non-verbale transmise de interlocutori.

„Manualul limbajului trupului. Sensurile ascunse ale gesturilor” se găsește cu reducere pe Cartepedia, Cărturești sau Libris.


Articol interesant? Dă-l mai departe!

Citește în continuare

Lasă un comentariu