fbpx

Un pui de balenă a fost eutanasiat după ce elicea unei bărci i-a tăiat coada

Operațiunea de salvare ratată a fost „una dintre cele mai triste zile pe care le-am trăit pe ocean”, a afirmat fotograful care a captat imaginea tulburătoare a balenei schilodite.

Animalele marine vor suferi din cauza oamenilor până când ne vom mobiliza ca să facem o schimbare. Acesta este mesajul pe care Cristina Mittermeier, fotograf la National Geographic și activistă pentru protejarea speciilor marine, speră să îl transmită cu această fotografie pe care a postat-o online.

Coada puiului de balenă pilot a fost aproape complet secționată de elicea unei ambarcațiuni. Foto: Francis Perez/Instagram

În imagine, se poate vedea un pui de balenă pilot cu coada aproape complet secționată. După cum a relatat Newsweek, animalul a suferit această rană îngrozitoare de pe urma elicei ascuțite a unei ambarcațiuni.

Mittermeier a spus că puiul de balenă a scos „țipete înfiorătoare de durere” și se chinuia să înoate. Imaginea a fost realizată în apele din largul coastelor Insulei Tenerife, cea mai mare dintre Insulele Canare, teritoriu spaniol.

Francis Perez, cel care a realizat fotografia, a fost chemat la fața locului de către spectatorii îngrijorați, alături de un biolog marin și un veterinar specializat în animale sălbatice. Din nefericire, după ce a examinat înotătoarea puiului de balenă, veterinarul a decis că nu se putea face nimic pentru animal, în afară de a pune capăt chinurilor prin care trecea.

Grupul a ridicat balena rănită din apă și a eutanasiat-o. Perez a descris experiența ca fiind „una dintre cele mai triste zile pe care le-am trăit pe ocean.”

Salvatorii sunt obligați să eutanasieze puiul de balenă fiindcă rana este prea gravă. Coliziunile cu ambarcațiunile sunt una dintre cauzele principale de rănire mortală a balenelor. Foto: Francis Perez/Instagram

„Am fost nevoiți să curmăm suferința animalului care nu mai avea nicio șansă de recuperare”, a spus Mittermeier despre decizia de a eutanasia balena.

Articolul continuă mai jos

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi zilnic pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări!

Click pentru abonare ▸

Fii fără grijă, nu facem spam.

Mittermeier a adăugat că „trebuie să ne implicăm mai mult. Este foarte dificil să decidem asupra unor limite de viteză pentru bărci, însă totul începe cu conștientizarea și presiunea publicului. Trebuie să cerem ca vocile a mii de oameni să fie auzite.”

Frustrarea lui Mittermeier legată de suferința animalelor cauzată de neglijența oamenilor au determinat-o să devină cofondator al Sea Legacy, o echipă de realizatori de film, fotografi și scriitori pasionați de faună. Aceștia încearcă să mobilizeze oamenii la nivel global prin eforturile lor de protejare a mediului.

Acum, grupul de creatori și activiști încearcă să obțină adoptarea unei legislații care să prevină alte accidente oribile care să afecteze balenele și alte animale marine. Potrivit Fondului Mondial pentru Faună, accidentele cauzate de bărci sunt printre principalele cauze de rănire mortală a balenelor.

 

Vezi această postare pe Instagram

 

O postare distribuită de Cristina Mittermeier (@cristinamittermeier) pe

Între 1992 și 2013, traficul comercial maritim a crescut cu 300% și apoi cu câte 3% în fiecare an. Este posibil ca, în 2019, acest procentaj să fi crescut și mai mult.

Un purtător de cuvânt al Sea Legacy a spus că majoritatea animalelor rănite în aceste coliziuni au avut o moarte lentă și dureroasă.

„După ce sunt lovite de un vas, cele mai multe cetacee se scufundă și nu mai ies niciodată la suprafață. Nu sunt ucise imediat, însă sunt rănite mortal și nu se mai pot hrăni, nu mai pot înota sau respira. Au parte de o moarte lentă. Fotografia lui Perez ne arată ceea ce știam, dar nu văzuserăm. Impactul vaselor asupra balenelor este real și este devastator”, a declarat pentru Newsweek purtătorul de cuvânt al Sea Legacy.

Balenele trebuie să iasă la suprafață pentru a respira, ceea ce le poate aduce față în față cu ambarcațiuni în mișcare. Recent, autoritățile de mediu din Cape Town au scos din apă cadavrul unei balene cu cocoașă de trei metri, care fusese tăiată în două de o ambarcațiune mare.

Carcasa balenei secționate de o elice de ambarcațiune de mari dimensiuni, scoasă la mal în Cape Town și transportată la o groapă de gunoi. Foto: Primăria Cape Town

Este imposibil să stabilim cât de des apar astfel de accidente, însă chiar și o singură dată este prea mult, dată fiind suferința cauzată acestor animale.

Potrivit Sea Legacy, cel mai recomandat este ca, atunci când oamenii se află pe ambarcațiuni de mari dimensiuni, să țină cont de fauna marină și să păstreze distanța în timpul unor activități precum fi observarea balenelor. O altă modalitate eficientă de a reduce șansa unor accidente este reducerea vitezei ambarcațiunilor.


În continuare, citește și:


Distribuie articolul:

Citește în continuare

>