Un bărbat din Moscova a ajuns subiect de știri în mass-media din Rusia după ce a scos la vânzare pe internet un desen naiv pe care îl făcuse când avea numai șase ani, cerând pentru el o sumă ridicolă: 140 de milioane de ruble (aproximativ două milioane de euro).
Vladimir Mkrtchyan, un jurnalist în vârstă de 41 de ani, a publicat anunțul pe site-ul Avito.ru, unde a devenit în scurt timp viral datorită prețului exorbitant cerut.
140 de milioane de ruble pare cam mult pentru un desen din copilărie, însă vânzătorul consideră că opera face de două ori pe atât, deoarece reflectă realitățile epocii sovietice prin ochii inocenți ai unui băiat de șase ani.
„Când am desenat asta, eram foarte mic, era în timpul epocii sovietice. În desen, am reflectat realitățile care ajungeau la noi prin ecranele televizoarelor și prin cărți. La acea vreme, eram interesat de tema războiului civil”, a declarat Mkrtchyan pentru 360TV.
Intitulată „Soldat al Armatei Roșii călare”, această operă costisitoare a fost redescoperită recent de Vladimir Mkrtchyan când se uita prin vechiturile sale. Ideea de a vinde desenul pentru o avere i-a venit brusc, după ce și-a dat seama ce comoară era acest desen.
„Am pus în desen tot sufletul meu și toată bucuria copilăriei mele. După cum știți, mâna artistului este ghidată de Dumnezeu, ceea ce înseamnă că desenul I-a plăcut foarte mult”, a spus jurnalistul.
Mkrtchyan a declarat pentru mass-media ruse că a fost deja contactat de un potențial cumpărător, însă acesta a făcut greșeala de a-l întreba pe autor dacă prețul era negociabil.
Artistul a considerat că este vorba de o lipsă de respect, deoarece, în ochii săi, prețul cerut reprezintă și așa numai jumătate din valoarea reală a operei.
„Prețul este uimitor, este foarte mic pentru o astfel de operă. Este vorba de o sumă de bani de care am nevoie acum. Chiar și pentru mine, autorul desenului, expresia de pe chipul calului este impresionantă. Parcă s-ar uita drept în sufletul tău”, spune artistul, încercând să justifice prețul.
Poate că este doar o șmecherie care are rolul de a atrage atenția. Dacă lucrurile stau așa, anunțul și-a atins scopul, însă nu trebuie să uităm că trăim într-o lume în care o banană lipită cu bandă adezivă de un perete alb se vinde cu 120.000 de dolari, așa că orice este posibil!