VIDEO Afacerea miroase dubios: Pește putred, „împrospătat” cu ochi de plastic

Comercianții ar face orice ca să își vândă marfa. Și nu ne referim la reclame, ci la metode mai puțin ortodoxe. O demonstrează un magazin din Kuweit, care a apelat la o metodă scandaloasă de a face profit.

Magazinul, specializat în vânzarea de pește, a fost închis de autorități după ce s-a descoperit că proprietarii lipeau pe pești ochi bulbucați din plastic.

Scopul? Să-i facă să pară mai proaspeți. Gradul de prospețime al unui pește poate fi judecat după ochii acestuia. Cu cât albul ochilor este mai clar, cu atât peștele este mai proaspăt.

O stratagemă originală

Proprietarii magazinului foloseau ochi de plastic pentru a acoperi galbenul ochilor peștilor, care indica faptul că erau în stare de putrefacție.

Însă escrocheria nu a trecut neobservată. O filmare cu peștii cu ochi de plastic a început să circule pe WhatsApp printre localnici.

Ridiculizați de toată lumea

Pesti 02

Apoi, imaginile au ajuns pe Twitter, unde utilizatorii s-au distrat ridiculizând tactica ingenioasă. Ziarul local Al Bayan a relatat că magazinul a fost închis și a postat pe Twitter imagini cu falșii pești proaspeți.

Nu doar utilizatorii platformelor sociale i-au luat în râs pe proprietarii magazinului. Alți vânzători de pește din zonă au profitat de această greșeală și au ridiculizat-o în propriile reclame.

O companie a declarat pe platformele sociale că vinde „pești necosmetizați” și a postat imagini prelucrate, cu pești purtând lentile de contact de diferite culori.

Deși pare stupid să păcălești oamenii să cumpere pește stricat lipindu-i ochi falși, adevărul este că o mare cantitate de pește prins pentru consum este risipită.

Potrivit unui raport din iulie 2018, publicat de Organizația pentru Mâncare și Agricultură (OMA) a ONU, aproximativ 35% din peștele prins nu este consumat niciodată.

„Faptul că o treime din peștele prins este risipit este o cauză majoră de îngrijorare pentru siguranța globală a mâncării”, a afirmat Lasse Gustavsson, director executiv al organizației nonprofit Oceana.

Ca să știi mai mult, citește „Bani murdari. Cum fac afaceri cartelurile de droguri”

Toate strategiile și tacticile folosite de cartelurile de droguri cu scopul de a supraviețui și de a prospera pe o piață ilegală cu o cifră anuală a afacerilor de 300 de miliarde de dolari sunt, de fapt, creația unor mari corporații precum McDonald’s, Coca-Cola și Walmart. Indiferent că este vorba despre cercetare-dezvoltare, comerț electronic, resurse umane, delocalizare, concurență, relații publice sau schimbări în legislație, baronii drogurilor se lovesc de aceleași probleme ca o companie de talia lui Apple sau Ryanair. Prin urmare, când ei încep să gândească asemenea conducătorilor unor corporații, comportamentul lor nu poate fi înțeles decât cu ajutorul teoriei economice.

De la închisorile din El Salvador până la cele din Republica Dominicană, de la laboratoarele din Noua Zeelandă până la cele columbiene, de la palatul prezidențial din Mexic până la cel din Guatemala și de la piața europeană până la cea din SUA, autorul acestei lucrări face o adevărată radiografie a traficului mondial de stupefiante. În același timp însă, el propune un plan de combatere a acestui flagel cu care statele lumii se luptă zadarnic de zeci de ani.

„Bani murdari. Cum fac afaceri cartelurile de droguri” se găsește cu reducere pe Cartepedia, eMag sau Libris.

Ți-a plăcut articolul? Dă-l mai departe!

Test de Cultură Generală #11 - Sex (20 de Întrebări)

Urmărește-ne pe Facebook

Zilnic, episoade noi din serialul Astăzi în istorie, plus curiozități fascinante din toate domeniile!

Lasă un comentariu