O rochie care nu există s-a vândut cu 9500 de dolari. Cumpărătorul: „Este o investiție.”

Se pare că am început să trăim în povestea „Hainele cele noi ale împăratului”. Designerii vând haine scumpe care nu există, iar oamenii chiar le cumpără!

În 1837, Hans Christian Andersen își delecta cititorii cu povestea unui împărat iubitor de veșminte care a comandat un costum făcut dintr-o stofă invizibilă pentru toți cei care nu erau destul de deștepți ca să o vadă.

Când croitorii se prefăceau a-i croi costumul, împăratul – prea jenat să admită că nu vedea, de fapt, nimic – se prefăcea că le admiră munca. Când a apărut pentru prima dată în ținuta sa „invizibilă”, publicul amuzat și-a dat seama imediat că împăratul era complet dezbrăcat.

Rochie digitală de 9.500 de dolari. Foto: The Fashionista

Astăzi, „Hainele cele noi ale împăratului” are rol de poveste moralizatoare, cel puțin pentru unii dintre cititori. Alții, în schimb, aleg să cheltuiască sume importante pentru haine care, de fapt, nu există.

Richard Ma, președintele unei companii de securitate cu sediul în San Francisco, a plătit 9.500 de dolari pentru o rochie care există doar online.

Potrivit BBC News, casa de modă olandeză The Fabricant a fabricat rochia folosind un software 2D de tăiere a tiparelor și un software de design 3D. Apoi, echipa a suprapus digital imaginea lor cu o imagine a soției lui Ma, Mary Ren, care a folosit fotografia pe platforma socială WeChat și pe pagina personală de Facebook.

„Este ceva foarte scump, însă este o investiție. În zece ani, toată lumea va purta haine digitale. Este o amintire unică. Este un semn al timpurilor noastre”, a afirmat Ma.

Articolul continuă mai jos

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi zilnic pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări!

Click pentru abonare ▸

Fii fără grijă, nu facem spam.

Numită Intoxica, această haină costă 30 de euro. Potrivit descrierii de pe site-ul care o vinde, „acesta este un produs digital care va fi aplicat pe fotografia dvs., nu veți primi o versiune fizică a acestui articol”. Foto: Carlings.com

The Fabricant este departe de a fi singura companie care să folosească modele digitale. În 2016, site-ul cu avataruri web Bitmoji a făcut echipă cu Bergdorf Goodman pentru a le permite utilizatorilor să își îmbrace avatarurile în ținute desprinse de pe podiumul de modă: mai exact, versiuni digitale de haine produse de Zac Posen, Alexander McQueen, Calvin Klein și alți designeri de top.

Apoi, în noiembrie 2018, retailer-ul scandinav Carlings a scos pe piață prima sa colecție de haine digitale, Neo-Ex. Cele 19 articole unisex (cum e „haina” galbenă din imaginea de mai sus) costă între 10 și 30 de euro bucata.

Prețul accesibil ar putea fi explicația pentru care colecția s-a vândut în mai puțin de o lună.

„Sună cam stupid să spunem că am epuizat toată colecția, lucru imposibil în cazul colecțiilor digitale, fiindcă poți crea oricâte dorești”, a explicat Ronny Mikalsen, directorul de brand de la Carlings.

Totuși, brandul a decis să-și limiteze producția la 12 produse „pentru a o face mai specială”.

Un model pozează „purtând” o rochie digitală. Foto: The Fashionista

Un alt exemplu de modă bazată pe mediul online este opțiunea Fortnite care le permite utilizatorilor să cumpere pantofi sport Nike Jordan digitali, care arată de parcă ar fi fost inspirați de personaje din filme.

Oamenii reali nu sunt singurii pasionați de modă care poartă haine digitale. Și modelele digitale pot purta modă digitală. Instagram este deja populat de modele virtuale care sunt urmărite de foarte mulți oameni și au încheiat contracte mari de sponsorizare.

Lil Miquela, de exemplu, are o carieră muzicală înfloritoare în pofida faptului că a este generată pe calculator. Oare să fie moda digitală chiar atât de deosebită?

„Oamenii cred că nu este ceva real, însă nu putem ști cât de departe se poate ajunge. Moda nu a început încă să exploateze această zonă. Cum ar arăta un articol vestimentar digital de la Louis Vuitton sau Off-White?”, spune Matthew Drinkwater, șef al Agenției de Inovație în Modă din Londra.

Drinkwater estimează că va dura între cinci și zece ani până când companiile de haine digitale vor începe să apară peste tot.

„Acesta este viitorul. Trebuie să ne adaptăm și să fim relevanți pentru clienții noștri și pentru generația următoare”, spune managerul de marketing de la Carlings, Ingeline Gjelsnes, într-un interviu.


Distribuie articolul:

Citește în continuare

Lasă un comentariu