VIDEO 7 cele mai ciudate mijloace de transport în comun din lume

Marile orașe ale lumii folosesc, în mare parte, aceleași tipuri de mijloace de transport în comun. Metrouri, trenuri, autobuze și tramvaie fac legătura între cartiere și transportă sute de mii sau milioane de pasageri în fiecare zi.

Există, însă, câteva orașe ai căror locuitori folosesc niște mijloace de transport neobișnuite pentru a se deplasa. În acest articol, îți prezentăm șapte mijloace de transport în comun bizare, dar folositoare, care funcționează în orașele din jurul lumii.

1. Norry, trenul de bambus din Cambodgia

Mijloace de transport 01

Trenurile Norry, din Cambodgia, circulă pe șine, dar sunt diferite de orice alt tren de pasageri din lume. Cele mai multe sunt doar niște platforme, montate pe roți. Nu diferă mult de drezinele care apar în filmele despre Vestul Sălbatic.

De fapt, trenurile Norry originale, care rulau lângă orașul Battambang, erau puse în mișcare manual. Când au devenit mai populare, proprietarii le-au adăugat motoare de motocicletă sau de tractor și curele, pe care le-au legat de osii.

Norry sunt poreclite „trenurile de bambus”, fiindcă platformele sunt făcute din lemn de bambus. Demult, ele asigurau transportul localnicilor, fiindcă serviciile companiilor de căi ferate nu erau de încredere, iar trenurile erau adeseori atacate de rebeli înarmați.

Viitorul acestor mijloace de transport este nesigur, deoarece Cambodgia încearcă să își modernizeze sistemul de cale ferată.

Articolul continuă mai jos

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi zilnic pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări!

Click pentru abonare ▸

Fii fără grijă, nu facem spam.

2. Toboganele Monte, Madeira

Madeira este un arhipelag portughez situat în apropierea coastei vestice a Africii. Pe lângă faptul că este locul de naștere al fotbalistului Cristiano Ronaldo, arhipelagul format din patru insule este cunoscut pentru relieful său abrupt.

Funchal, cel mai mare oraș din regiune, este situat pe coastă, la altitudine mică. Însă, deși se află la doar 4,8 kilometri depărtare, orașul Monte se află la 1.000 de metri deasupra nivelului mării.

Timp de peste un secol, locuitorii din Monte au folosit niște mijloace de transport bizare pentru a ajunge în capitala provinciei. Este vorba de niște coșuri din nuiele, asemănătoare unor sănii.

În prezent, localnicii folosesc linia de autobuz care face legătura dintre Funchal și Monte. Deși există această opțiune mai modernă (și mai sigură), săniile din nuiele încă circulă, dar pasagerii lor sunt aproape întotdeauna turiști.

Fiecare sanie are doi „șoferi”, care își folosesc greutatea și cizmele cu tălpi groase de cauciuc pentru a manevra angrenajul și a pune frână.

3. Mijloace de transport ciudate – Trenul suspendat Chiba Urban

Trenul suspendat Chiba Urban pare desprins dintr-un film S.F. Vagoanele acestui tren circulă pe o singură șină, de care sunt atașate cu plafonul. În Japonia există și alte trenuri monoșină, însă această linie este cea mai lungă din lume, având 15 kilometri și 18 stații.

Trenul circulă în Chiba, un oraș de aproximativ un milion de locuitori, din zona metropolitană Tokyo. Rețeaua de trenuri monoșină Urban transportă 50.000 de pasageri în fiecare zi. În zonă există și alte mijloace de transport public, precum trenul sau autobuzul.

4. Trenul suspendat Wuppertal

Trenul suspendat Wuppertal circulă pe o distanță de 13,3 kilometri și are 20 de stații. Deși pare futuristă, calea ferată are, de fapt, o vechime de peste un secol. A fost inaugurată în 1901, în orașul cu același nume.

Istoria căii ferate și designul ei ciudat au transformat-o într-o atracție pentru turiști, însă mulți dintre cei care folosesc acest mijloc de transport sunt navetiști.

Din cauza vârstei, structura suspendată a fost modernizată între 2012 și 2013, iar vagoanele au fost schimbate între 2015 și 2016. O călătorie de la un capăt la altul al liniei durează aproximativ 30 de minute.

5. Scările rulante în aer liber din Hong Kong

Mijloace de transport 05

Metropola Hong Kong ne dovedește că scările rulante nu sunt făcute doar pentru centrele comerciale. Pe unul dintre cele mai abrupte dealuri ale insulei Hong Kong se întinde un sistem de scări rulante în aer liber.

Sistemul are o lungime de 790 de metri și este cel mai lung sistem de scări rulante în aer liber din lume. Localnicii folosesc scara rulantă pentru a face naveta între cartierele rezidențiale și cartierul de afaceri, cunoscut drept Hong Kong Central.

Sistemul este compus din 18 scări rulante și trei piste rulante. Coboară în fiecare dimineață, până la ora 10, iar restul zilei urcă. În „stațiile” dintre secțiunile sistemului de scări rulante există inclusiv baruri, unde navetiștii își pot trage sufletul.

Acest mijloc de transport este folosit zilnic de aproximativ 80.000 de oameni.

6. Mijloace de transport neobișnuite – Telegondolele din Medellin

Mijloace de transport 06

Telegondolele sunt folosite intens în stațiunile montane, în special pe pârtiile de schi. Ele sunt arareori folosite ca mijloace de transport în masă, cu excepția Americii Centrale și de Sud.

În orașul Medellin, din Columbia, se află prima rețea de telegondole destinată tranzitului, care operează după un orar fix. Sistemul este foarte popular în cartierele dens populate de pe dealuri, iar localnicii așteaptă la coadă 30 de minute sau mai mult în timpul orelor de vârf.

Rețeaua a ajutat la conectarea cartierelor de pe dealuri cu centrul orașului.

Cândva, aceste cartiere erau extrem de periculoase din cauza traficului cu droguri, însă situația s-a îmbunătățit în ultimii ani. Sistemul de autobuze al orașului nu poate funcționa pe drumurile înguste de pe dealuri, așa că telegondolele sunt singurele mijloace de transport viabile.

7. Autobuzele Terra

Mijloace de transport 07

În zonele înzăpezite din Canada circulă niște autobuze specializate, care transportă pasagerii din orășelele izolate, unde nu există drumuri asfaltate. Primele autobuze ale zăpezii au fost produse de constructorul de avioane și garnituri de tren Bombardier.

Ultimele versiuni, cunoscute drept „autobuzele Terra”, sunt produse de o companie specializată, Foremost. Cea mai mare concentrație de autobuze Terra sa află pe Câmpurile de gheață din Columbia, o zonă acoperită de ghețari din regiunea Alberta.

Aceste vehicule transportă câte 56 de pasageri către locuri precum Ghețarul Athabasca. Operatorii păstrează presiunea scăzută în roți, pentru a se putea deplasa pe suprafețele alunecoase. Autobuzele Terra au un aspect care inspiră putere, însă sunt destul de lente.

Dar, deși merg cu o viteză cuprinsă între 16 și 40 de kilometri pe oră, aceste mijloace de transport rămân rareori blocate în zăpadă.


În continuare, vezi care sunt cele mai periculoase aeroporturi din lume, apoi citește despre 7 dintre cele mai grave dezastre inginerești din istorie.


Distribuie articolul:

Citește în continuare

Lasă un comentariu