Locomotiva cu sodă caustică, vehiculul silențios și nepoluant dat uitării
Silențioase și nepoluante, locomotivele cu sodă caustică au circulat pentru o perioadă foarte scurtă de timp în Europa și America de Nord.
Silențioase și nepoluante, locomotivele cu sodă caustică au circulat pentru o perioadă foarte scurtă de timp în Europa și America de Nord.
Timp de aproape 40 de ani, accidentele de tren controlate au fost o distracție populară – și distructivă – la târgurile și festivalurile organizate pe teritoriul SUA.
În anii ’30, pe căile ferate din SUA a apărut un tren ce părea să vină din viitor și care circula cu viteze de neconceput: Trenul Mercury.
Pentru a atenua vibrațiile și a face călătoriile cu trenul mai confortabile, un mecanic de locomotivă a găsit în 1869 o soluție care l-a făcut un om bogat: roțile de hârtie.
Înainte ca locomotivele cu aburi să devină o prezență obișnuită, vagoanele erau puse în mișcare exclusiv prin forța musculară, fiind de obicei propulsate de cai.
În apropierea localității elvețiene Brusio se află un viaduct feroviar în spirală, a cărui traversare le oferă călătorilor o experiență unică.
Deși avea un singur rând de roți plasate pe un ax central, trenul giroscopic reușea să rămână în echilibru chiar și atunci când stătea pe loc.
Apariția trenurilor a dat naștere multor superstiții: oamenii credeau că „viteza amețitoare” făcea ca uterele să iasă din femei și că pasagerii înnebuneau odată ce urcau în vagoane.
O dată la opt ani, milioane de miriapode invadează căile ferate din Japonia, forțând conductorii să oprească trenurile.
Construită în zeci de ani de deținuții din colonia penitenciară din Țara de Foc, linia pe care circulă „Trenul spre capătul lumii” este cea mai sudică de pe Terra.
În urmă cu două secole, un inginer refugiat din calea Revoluției Franceze începea la Londra un proiect grandios: primul tunel săpat pe sub un fluviu.
În 1930, germanii au creat un tren propulsat de un motor cu elice care atingea 230 de kilometri la oră, mult mai mult decât puteau suporta șinele.