Cercetătorii de la Universitatea SWPS au efectuat un studiu pentru a vedea în ce măsură atribuirea de nume și caracteristici individuale animalelor de fermă ar putea afecta atitudinea copiilor față de acestea.
Ei au descoperit că, atunci când animalele precum găinile, curcanii sau porcii sunt personalizate, copiii tind să le considere mai asemănătoare cu oamenii și sunt mai puțin predispuși să dorească să le mănânce.
Studiul a arătat că, prin numirea și evidențierea calităților unice ale animalelor de fermă, copiii erau mai înclinați să se împrietenească cu ele decât să le consume carnea. Această abordare personalizată a făcut ca animalele să iasă în evidență ca indivizi, ducând la o schimbare în modul în care copiii le percepeau și le tratau.
Această conexiune emoțională și recunoașterea individualității animalelor au jucat un rol semnificativ în reducerea dorinței copiilor de a consuma carne de la aceste animale.
Cercetătorii au subliniat că furnizarea către copii a unor informații care evidențiază unicitatea animalelor comestibile prin nume și caracteristici personale poate fi un instrument puternic în schimbarea atitudinii față de acestea.
Acest studiu pune în lumină impactul umanizării animalelor de fermă asupra comportamentului copiilor și aruncă lumină asupra strategiilor potențiale de încurajare a empatiei și de reducere a consumului de carne.