Unele companii își găsesc nișa încă de la început și îi rămân fidele. Însă altele trebuie să se adapteze piețelor în continuă evoluție, pentru a prospera.
În acest articol îți prezentăm șapte companii faimoase care și-au schimbat orientarea la un moment dat în istorie, iar astăzi sunt jucători importanți pe piața mondială.
Dacă aceste companii nu și-ar fi schimbat nișa la un moment dat în istorie, astăzi am fi folosit hârtie igienică Nokia și am fi mâncat tăiței Samsung.
Avon vindea cărți
David McConnell a înființat compania Avon în 1886, pentru a vinde cărți din ușă în ușă. La început, vânzările au fost slabe, însă McConnell și-a dat seama că poate stârni interesul femeilor dacă le oferă drept bonus o mostră de parfum.
În curând, mostrele de parfum au devenit mai populare decât cărțile, iar antreprenorul și-a dat seama că tocmai identificase o oportunitate de afaceri.
A început să vândă produse cosmetice, iar în 1916 a fondat compania California Perfume Company, care în 1939 și-a schimbat denumirea în Avon Products Inc.
3M vindea minerale
Cunoscută inițial sub denumirea de Minnesota Mining and Manufacturing Company, compania 3M a fost fondată în 1902. Inițial, vindea minerale producătorilor de pietre de polizor.
Apoi, s-a concentrat pe vânzarea de șmirghel, iar apoi pe vânzarea de bandă de mascare. Ulterior, a început să comercializeze celebra bandă adezivă căreia astăzi îi spunem „scotch”.
Astăzi, 3M vinde peste 55.000 de produse diferite, de la produse de curățare a automobilelor până la ecrane tactile.
Colgate vindea lumânări și săpun
Compania Colgate a fost fondată în 1806 de William Colgate. La început, vindea săpun, lumânări și amidon.
Firma a început să comercializeze pastă de dinți abia în 1873. Pasta a fost vândută la borcan până în 1908, când compania a introdus tuburile pe care le folosim și astăzi.
Nokia producea hârtie
În 1865, inginerul Fredrik Idestam a deschis o fabrică de hârtie lângă orașul Tampere din sud-vestul Finlandei (la acea vreme, orașul făcea parte din Rusia).
Pentru că afacerea a prosperat, în 1868, Idestam a deschis o a doua fabrică, lângă orașul Nokia. După un secol de fuziuni și achiziții, în 1980 Nokia a intrat în industria comunicațiilor.
În 1982, a produs primul telefon de mașină, Mobira Senator, iar doi ani mai târziu a lansat pe piață telefonul mobil Mobira Talkman.
Wrigley vindea praf de copt și săpun
Când a fost înființată în 1891, William Wrigley Jr. Company vindea săpun și praf de copt. La fel ca fondatorul Avon, William Wrigley a început prin a-și vinde produsele din ușă în ușă.
Ca să încurajeze vânzările, le oferea clienților câte un pachet de gumă de mestecat la fiecare borcan de praf de copt. În timp, guma a devenit mai populară decât praful de copt, iar Wrigley a decis să se concentreze pe această nișă.
Astăzi, Wrigley produce mai multe mărci de gumă de mestecat, printre care Juicy Fruit, Extra, Orbit, Hubba Bubba și 5.
Nintendo vindea cărți de joc
Fusajiro Yamauchi a fondat compania Nintendo în 1889, pentru a produce și vinde cărți de joc. Jocul se numea hanafuda și a devenit foarte popular în Japonia, însă piața nu era suficient de mare pentru a genera un profit consistent.
Din acest motiv, compania a început să experimenteze pe alte piețe. Între 1963 și 1968, Nintendo a înființat un serviciu de taxi, un lanț de hoteluri, o rețea de posturi de televiziune și o companie de produse alimentare.
În final, în 1974, Nintendo a intrat pe piața jocurilor video, iar astăzi este cea mai valoroasă companie japoneză listată la bursă.
Samsung vindea tăiței și pește uscat
Astăzi unul dintre cei mai mari producători de electronice din lume, compania sud-coreeană a început prin a comercializa cu totul altceva. Compania a fost fondată în 1938 și vindea tăiței, pește uscat și legume produse local.
Ulterior, Samsung și-a diversificat piețele, orientându-se spre asigurări, brokeraj și comerțul cu amănuntul. La finalul anilor ’60, compania a pătruns pe piața electronicelor.
În continuare, descoperă 5 mari companii care au făcut afaceri cu regimul nazist.