Din cauza scăderii numărului de turiști, o companie de căi ferate din Japonia încearcă să evite falimentul vânzând conserve cu pietre adunate de pe șine.
Fondată în 1923, compania Choshi Electric, care operează o rută în prefectura Chiba, a trecut prin mai multe momente dificile în istoria sa de 97 de ani. Dar situația nu a fost niciodată atât de gravă ca acum.
Compania se bazează pe turism pentru a-și finanța operațiunile, însă din cauza pandemiei de coronavirus afacerile au scăzut considerabil. Astfel, conducerea a fost nevoită să găsească alternative pentru a genera venituri.
O conservă costă 13 euro
Printre măsurile luate de companie s-au numărat înființarea unui canal de YouTube și vânzarea de conserve cu pietre provenind de pe liniile ferate. Ambele s-au dovedit neașteptat de eficiente.
Canalul de YouTube al Choshi Electric există de peste patru ani, dar a atras atenția doar recent, după ce conducerea a decis să folosească situația gravă a companiei pentru a crea conținut umoristic.
Totul a început cu un clip în care compania anunța apariția unui produs nou în magazinul online: conserve cu pietre de pe calea ferată.
Prezentate de o angajată sub ochii atenți ai directorului, pietrele pot fi folosite ca prespapier sau pot fi colecționate de pasionații de trenuri.
Conservele au devenit deja cel mai bine vândut obiect din magazinul online. O bucată costă 1.650 de yeni (13.07 euro).
Potrivit prezentării produsului, pietrele sunt colectate de pe marginea liniilor ferate operate de Choshi Electric și sunt spălate și ceruite înainte de ambalare. Numărul de pietre dintr-o conservă variază în funcție de dimensiunea pietrelor.
În continuare, descoperă Cum să faci bani din nimic: 7 invenții inutile care și-au îmbogățit creatorii.