Anglia-India, 49 de zile: Cea mai lungă cursă cu autocarul din lume

Între 1968 și 1976, un autocar luxos, cu etaj, numit „Albert” a făcut curse regulate între Londra și Calcutta, India, acoperind două continente și mii de kilometri.

Dar Calcutta nu era ultima stație a traseului: din orașul indian, pasagerii puteau lua avionul, trenul și feribotul până în Sydney, Australia.

Londra Calcutta autocar
Pasageri în autogara Victoria din Londra, îmbarcându-se pe primul segment din cea mai lungă cursă cu autocarul. 15 aprilie 1957. Foto: Getty Images

Andy Stewart, un britanic care lucra în Sydney, a cumpărat primul autocar la începutul anului 1968. Vehiculul era într-o stare foarte proastă, după ce fusese implicat într-un accident.

Stewart, care intenționa să se mute la Londra după pensionare, s-a apucat să recondiționeze autobuzul. Câteva luni mai târziu, pe 8 octombrie 1968, Stewart și alți 13 pasageri s-au îmbarcat într-o călătorie aventuroasă spre Londra.

Autobuzul a fost transportat pe cale maritimă până în India, iar de acolo a pornit, pe șosea, spre Londra. A parcurs 16.000 de kilometri în 132 de zile și a ajuns în capitala Marii Britanii pe 17 februarie 1969.

Londra Calcutta autocar 2
Foto: Curly Tales

Călătoria de întoarcere a avut loc în același an și a pornit din autogara Victoria din Londra. În urma acestei experiențe, Stewart a pus pe roate o adevărată afacere, începând să organizeze curse între Londra și Calcutta, cu posibilitate de prelungire până în Sydney.

Condiții de lux pentru pasageri

În cele 49 de zile de călătorie, autobuzul trecea prin 11 țări: Anglia, Belgia, Republica Federală Germania, Austria, Iugoslavia, Bulgaria, Turcia, Iran, Afganistan, Pakistan și, într-un final, India.

Cei care doreau să ajungă la Sydney își continuau traseul, cu o combinație de alte mijloace de transport, prin Burma (astăzi Myanmar), Thailanda, Malaezia, Singapore și Australia.

Fluturas
Foto: Travel Freaks

O călătorie pe un singur sens între Londra și Calcutta costa 145 de lire sterline, un preț destul de ridicat pentru acele vremuri. Taxa includea transportul, cazarea și hrana pasagerilor pe parcursul celor 49 de zile.

Potrivit unui fluturaș promoțional distribuit de Albert Tours, autobuzul cu etaj includea, printre altele, un salon de citit și de luat masa (pe puntea inferioară), o bucătărie echipată complet, cabine de dormit individuale și muzică (pentru petreceri și distracție).

Pe puntea superioară se afla și un loc de relaxare, de unde pasagerii puteau observa traseul de la înălțime.

Autocar
Foto: Curly Tales

Pe parcurs, autobuzul se oprea la diverse obiective turistice precum râul Gange, palatul Taj Mahal, malul Dunării, coasta Mării Caspice, Valea Rinului. C

ălătoria includea și zile dedicate cumpărăturilor în Kabul, Istanbul, Viena, Salzburg, Teheran și New Delhi.


În continuare, descoperă 10 dintre cele mai periculoase drumuri din lume și din România, iar apoi admiră 12 dintre cele mai frumoase drumuri cu trenul.


Distribuie:

Citește în continuare

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi în fiecare dimineață pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări.
Fii fără grijă, nu facem spam.

Lasă un comentariu