
Toate strategiile și tacticile folosite de cartelurile de droguri cu scopul de a supraviețui și de a prospera pe o piață ilegală cu o cifră anuală a afacerilor de 300 de miliarde de dolari sunt, de fapt, creația unor mari corporații precum McDonald’s, Coca-Cola și Walmart. Indiferent că este vorba despre cercetare-dezvoltare, comerț electronic, resurse umane, delocalizare, concurență, relații publice sau schimbări în legislație, baronii drogurilor se lovesc de aceleași probleme ca o companie de talia lui Apple sau Ryanair. Prin urmare, când ei încep să gândească asemenea conducătorilor unor corporații, comportamentul lor nu poate fi înțeles decât cu ajutorul teoriei economice.
De la închisorile din El Salvador până la cele din Republica Dominicană, de la laboratoarele din Noua Zeelandă până la cele columbiene, de la palatul prezidențial din Mexic până la cel din Guatemala și de la piața europeană până la cea din SUA, autorul acestei lucrări face o adevărată radiografie a traficului mondial de stupefiante. În același timp însă, el propune un plan de combatere a acestui flagel cu care statele lumii se luptă zadarnic de zeci de ani.
Alte cărți interesante
ABC-ul psihopatului de succes
Versetele satanice
Pecetluite în istorie. Scrisori care au schimbat lumea
Papesa Ioana