Cele mai bine vândute produse Volkswagen sunt cârnații, nu mașinile

Volkswagen Golf este cel mai bine vândut model al producătorului auto german, dar – surprinzător – acesta nu este cel mai bine vândut produs al companiei. Câștigătorii acestui titlu sunt popularii cârnați Volkswagen, unii dintre cei mai delicioși de pe piață, spun consumatorii.

Volkswagen produce cârnați la fabrica de mașini din Wolfsburg, Germania, de aproape 50 de ani. Cârnatul tradițional este o parte atât de importantă a culturii și istoriei companiei, încât are chiar propriul cod de piese auto: 199.398.500 A.

Foto: DPA / AP

La Volkswagen, producția de mezeluri a început în 1973 și inițial era destinată exclusiv restaurantelor companiei, pentru propriii angajații. Cu timpul, însă, Volkswagen a început să vândă cârnați pe stadioane și în magazinele germane, iar oamenii pur și simplu nu se mai săturau.

Deoarece cârnații au fost creați inițial pentru personalul companiei, sunt produse de cea mai bună calitate și au câștigat de-a lungul anilor mai multe premii la târguri și expoziții alimentare.

Chiar dacă 40% dintre cei aproximativ 6.7 milioane de cârnați Volkswagen produși de departamentul alimentar al gigantului auto sunt consumați de angajații companiei, cererea din afară este enormă.

Majoritatea cârnaților sunt vânduți printr-o rețea mare de supermarketuri și ajung la clienți din 11 țări. La început, Volkswagen producea cârnații din carne de vită și carne de porc de la o fermă deținută de companie, dar acest lucru nu mai este posibil astăzi, din cauza cererii în creștere.

„Cârnățăria” Volkswagen, ianuarie 1973. Foto: Bild / Bundesarchiv / Wikimedia

Totuși, carnea este încă obținută de la fermele locale, iar calitatea este la fel de ridicată ca la început. Dietmar Schulz, actualul șef al diviziei de produse alimentare de la Volkswagen, susține că mezelurile sunt populare mai ales în Bavaria, care are o veche tradiție a cârnaților.

„Sunt doar niște cârnați, dar sunt populari în toate clasele societății. Tuturor le plac, chiar și managerilor de nivel înalt, care altfel ar mânca trufe ”, a declarat Schulz pentru Ozy Magazine.

Rețeta cârnaților Volkswagen este un secret bine păstrat, însă, potrivit unor surse, unul dintre motivele succesului este conținutul ridicat de carne și procentul scăzut de grăsimi.

Carnea de vită a fost eliminată din rețetă în perioada de criză „bolii vacii nebune” din anii ‘90, însă carnea de porc utilizată are doar 20% grăsime, comparativ cu 35% sau mai mult, cum e în majoritatea mezelurilor.

Volkswagen a lansat și un sortiment de ketchup, dar nu este la fel de popular precum cârnații. Foto: Done Already

Carnea este amestecată cu sare, piper, curry și ghimbir, și ambalată în membrane de 13 sau 25 centimetri. Cei 30 de angajați din departamentul alimentar al Volkswagen produc între 18.000 și 20.000 de cârnați în fiecare zi.

Interesant este că Volkswagen produce, de asemenea, propriul său ketchup picant, dar acesta nu este la fel de popular precum cârnații. În fiecare an, se vând aproximativ 600.000 de sticle.

Ca să știi mai mult, citește „Istoriile alimentației. Ce va să zică a mânca”

„Ce mâncau oamenii cu mii de ani în urmă? Ce vor mânca peste un secol? Cum și unde au apărut focul, agricultura, creșterea animalelor? Ce mâncau împărații romani? Dar cei chinezi sau regii Franței? Cum mâncau supușii lor? Cum se explică interdicțiile alimentare din fiecare religie? A dispărut cu adevărat canibalismul? Ce legături sunt între sexualitate și alimentație? Cum și unde au apărut restaurantele? Cine a inventat pizza? Cine mănâncă insecte? Dar alge? Ce mănâncă bogătașii de astăzi? Ce popoare se hrănesc cel mai bine? Se va putea asigura o alimentație sănătoasă pentru zece miliarde de oameni? Vom fi oare obligați să mâncăm ceea ce ne va impune o inteligență artificială? Oare mâine vom mai sta la masă împreună?

Această vastă frescă înfățișează modul în care am trecut de la o alimentație variată, naturală și abundentă la produse alimentare standardizate, industriale și făcute pe bandă rulantă, otrăvuri și pentru om, și pentru natură. Ea dezvăluie imensa putere economică, ideologică și politică a industriei alimentare, precum și legăturile mai puțin cunoscute dintre mâncare și conversație, dintre alimentație și putere sau dintre ceea ce mâncăm și geopolitică.

Înțelegerea acestei istorii este fundamentală dacă doriți să vă preocupați de propriul dumneavoastră regim alimentar, să mâncați sănătos și bine – și să salvați natura, de care depinde supraviețuirea omenirii.” (Jacques Attali)

„Istoriile alimentației. Ce va să zică a mânca” se găsește cu reducere pe Cartepedia, Cărturești, Elefant sau Libris.


Articol interesant? Dă-l mai departe!

Citește în continuare

Un comentariu la „Cele mai bine vândute produse Volkswagen sunt cârnații, nu mașinile”

Lasă un comentariu