Un pensionar a fost arestat pentru că s-a plâns la compania de telefonie de 24.000 de ori

Un pensionar japonez în vârstă de 71 de ani a fost arestat după ce s-a plâns operatorului său de telecomunicații de 24.000 de ori în doi ani.

Akitoshi Okamoto, din orașul Kasukabe, a fost arestat și acuzat de obstrucționarea unei afaceri, ținând linia ocupată, în medie, de 33 de ori în fiecare zi ca să se plângă de calitatea serviciilor.

Numai în octombrie 2019 a sunat la numărul gratuit al gigantului japonez de telecomunicații KDDI de 441 de ori într-o singură săptămână, ca să se plângă că telefonul lui nu recepționa posturile radio locale, potrivit BBC.

Akitoshi Okamoto a înregistrat de 24.000 de plângeri verbale la compania de telefonie la care este abonat. Foto: CEN

În ultimii doi ani, KDDI a înregistrat aproximativ 24.000 de apeluri de la Okamoto, adică o medie de 33 apeluri pe zi. Compania s-a ferit să sesizeze poliția până în urmă cu câteva zile, când angajații nu au mai putut îndura frecvența plângerilor bărbatului.

Cele 441 de apeluri făcute într-o singură săptămână au afectat activitatea call center-ului KDDI, împiedicând angajații să ajute alți clienți ai companiei. În lipsa altei soluții, reprezentanții companiei au chemat poliția ca să-i ajute să rezolve situația.

Potrivit unor din surse mass-media japoneze, Okamoto suna uneori doar ca să le ceară reprezentanților companiei „să vină și să-și ceară scuze pentru că au încălcat contractul și pentru practici necinstite.”

Okamoto a fost arestat în noiembrie 2019, iar în prezent cazul său este investigat. A fost acuzat de obstrucționarea unei afaceri, o infracțiune care în Japonia este definită ca „îngrădirea capacității unei companii de a-și derula afacerile”.

În luna octombrie 2019, angajații call-center-ului KDDI au clacat în fața volumului enorm de plângeri. Foto: Pixabay

Bărbatul în vârstă de 71 de ani se consideră o victimă, însă reacțiile publicului față de cele 24.000 de plângeri ale sale au fost variate. Unii cred că firma KDDI ar fi putut să rezolve situația cu mai multă indulgență, în vreme ce alții sunt convinși că Okamoto a exagerat.

„Probabil crede că, fiind o victimă, are dreptul să-i trateze pe alții oribil”, a scris un utilizator pe Twitter, în vreme ce un altul a comentat că „firma ar fi trebuit să-l reclame mai devreme”.

Cazul lui Okamoto este un exemplu extrem al unei probleme care, cu siguranță, se va înrăutăți în Japonia în anii următori.

Cum populația este din ce în ce mai îmbătrânită, giganții tehnologiei au alocat mai multe resurse pentru a-i educa pe cei vârstnici și a-i ajuta cu sarcini obișnuite, cum ar fi trimiterea de e-mail-uri sau abonarea la servicii de streaming.


Dacă ți s-a părut interesant subiectul, citește și:

Ca să știi mai mult

„Cum să trăiești în stil japonez” ne aduce mai aproape o lume care a fascinat și continuă să fascineze prin farmecul ei – Japonia, Ţara Soarelui Răsare. Yutaka Yazawa îmbină cu măiestrie însemnările personale cu informațiile bine documentate, reușind să ne cucerească încă de la primele pagini. Trecem astfel cu ușurință de la prezentarea geografică la cea istorică, de la filozofie și cultură la arta culinară japoneză. Descoperim cum se poate trăi în armonie cu ceilalți într-o metropolă precum Tokyo, dar aflăm mai multe și despre respectul pentru natură, despre ikigai, shinrin-yoku, viaţa de familie, vacanțe și sărbători. Toate acestea sunt un bun prilej de a observa tradițiile japoneze, felul în care au înflorit secole de-a rândul alături de practicile moderne sau cum s-au schimbat odată cu pătrunderea culturii occidentale.

Comandă cartea „Cum sa trăiești în stil japonez” pe Cartepedia, Cărturești sau Libris.


Distribuie:

Citește în continuare

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi în fiecare dimineață pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări.
Fii fără grijă, nu facem spam.
>