7 „secrete” pe care companiile aeriene nu vor să le afli

Avionul este cel mai sigur mijloc de transport, spun statisticile. Companiile aeriene s-au dezvoltat foarte mult în ultimele decenii, iar zborul cu avionul a devenit tot mai accesibil.

Zburăm des, dar câte știm, de fapt, despre industria aeronautică? Iată câteva detalii pe care companiile aeriene ar prefera ca pasagerii să nu le cunoască.

1

Măștile de oxigen funcționează doar 15 minute

Companii aeriene - Masti oxigen
În caz de urgență, va fi oxigen suficient pentru toți. Timp de 15 minute. Foto: theluxenomad.com

În cazul în care cabina se depresurizează, măștile de oxigen coboară din compartimentul lor, pentru a ne ajuta să respirăm. Totuși, multă lume nu știe că rezerva de oxigen este limitată și ajunge doar pentru 15 minute.

Totuși, nu e cazul să ne panicăm. În cele mai multe cazuri, acest interval este suficient pentru ca pilotul să coboare avionul la o altitudine la care se poate respira.

2

Unor avioane le lipsesc șuruburi

Ți s-a întâmplat vreodată să ai scaunul lângă aripă și să observi că de pe ea lipsesc niște șuruburi? Nu ești singura persoană care a constatat asta.

Un avion poate avea peste două milioane de dispozitive de fixare și șuruburi. Atunci când aeronava intră în service pentru mentenanță sau reparații, sunt șanse foarte mari ca muncitorii să mai piardă din ele.

Companii aeriene - Aripa
Aripile tremură suspect? Poate e din cauza unor nituri lipsă. Foto: theluxenomad.com

De exemplu, în 2011, un avion Air France care a ieșit din service în Xiamen, China, a zburat timp de cinci zile cu 30 de șuruburi lipsă pe o aripă.

Articolul continuă mai jos

Abonează-te gratuit la newsletter și vei primi zilnic pe email cele mai interesante articole, filme și recomandări!

Click pentru abonare ▸

Fii fără grijă, nu facem spam.

Avionul s-a deplasat la Paris, apoi la Boston, unde mecanicii au descoperit problema. Un alt caz s-a petrecut în 2009, când un Boeing 737 al companiei US Airways a fost nevoit să aterizeze de urgență pentru că închiderea etanșă a cabinei începea să cedeze.

Ulterior, s-a descoperit că muncitorii de la service-ul din El Salvador montaseră invers un element esențial al ușii.

3

Avioanele sunt adesea lovite de trăsnet

Oricine s-a gândit măcar o dată cum ar fi ca avionul în care se află să fie lovit de trăsnet. Ei bine, acest lucru se întâmplă destul de frecvent.

Deși fulgerele și trăsnetele sunt foarte periculoase, trebuie să știi că avioanele sunt proiectate în așa fel încât să suporte o astfel de lovitură.

Companii aeriene - Fulger
Foto: grunge.com

În 1962, un avion Boeing 707 aparținând companiei aeriene Pan American a fost lovit de trăsnet, iar rezervorul de combustibil a explodat. În urma exploziei, toți cei aflați la bord au murit.

Acest incident a dus la înăsprirea reglementărilor, iar acum rezervoarele și sistemele electronice ale avioanelor sunt proiectate pentru a rezista la trăsnet.

4

Distanța dintre scaune e tot mai mică

Probabil că ai simțit că e din ce în ce mai greu să încapi în scaunul din avion. Din anii ’70 și până acum, distanța dintre rândurile de scaune a scăzut de la 88 de centimetri la 78 de centimetri.

Companii aeriene - Scaune
Din ce în ce mai mulți pasageri se plâng de spațiile enervant de strâmte dintre scaune. Foto: NY Daily News

Mai mult, lățimea scaunelor a scăzut și ea, de la 46 de centimetri la 41 de centimetri. Acest lucru le permite companiilor aeriene să monteze mai multe locuri într-un avion și să-și mărească profitul, în consecință.

5

Păturile și pernele nu sunt spălate prea des

Companii aeriene - Paturi
Foto: Galaxant

Majoritatea companiilor aeriene nu curăță păturile și pernele după fiecare utilizare. Frecvența spălării lor depinde de compania aeriană. Unele o fac mai des, altele, precum US Airways, o dată la cinci zile.

6

Oamenii fură vestele de salvare

Companii aeriene - Veste
Foto: Shutterstock

Potrivit statisticilor, cel mai râvnit obiect din avion este vesta de salvare. Deși membrii echipajului verifică prezența acestora înaintea primului zbor din ziua respectivă, un avion face mai multe curse într-o singură zi.

Așadar, pentru siguranță, verifică personal dacă vesta de salvare se mai află sub scaunul tău.

7

Piloții dorm uneori în timpul zborului

Companii aeriene - Pilot
Foto: Grunge

De când avioanele sunt dotate cu sistem de pilot automat, piloții mai să trag câte-un pui de somn în timpul zborurilor mai lungi.

De cele mai multe ori, piloții introduc coordonatele destinației în sistemul autopilot, iar după ce avionul atinge altitudinea de croazieră, controlul uman nu mai este necesar.

Conform unui studiu recent, în timpul unui zbor obișnuit, piloții avioanelor Boeing 777 petrec doar șapte minute pilotând avionul manual, iar cei de Airbus petrec jumătate din acest timp.

Așadar, nu e neobișnuit ca unul dintre piloți să tragă câte un pui de somn în timpul zborului.


Distribuie:

Citește în continuare

Un comentariu la „7 „secrete” pe care companiile aeriene nu vor să le afli”

  1. …Si care nu-i vor surprinde pe unii.” Adica asa ca mine. Cand vorbim de instalatii de zbor la care ‘turbo-aparatul’ creeaza doar 20% din puterea motorului in timpul zborului iar 80% o da turbo ventilatorul, cand vorbim de aparate de zbor facute din sute de mii de componente inclusiv suruburi si nituri, cand vorbim de aparate de zbor ale caror motoare ard produse petroliere, atunci nu ma mai mira ce aud.

    Răspunde

Lasă un comentariu