7 metode eficiente pe care le folosesc psihologii pentru a scăpa de stres

Psihologii sunt specialiști care ne ajută să ne rezolvăm problemele emoționale, să ne depășim fricile și să ne clarificăm sentimentele. Cu ajutorul lor, ne putem pune ordine în viață și putem duce un trai mai echilibrat.

Dar, în toată vâltoarea de gânduri cu care-i bombardăm, și ei sunt tot oameni. La fel ca noi, ceilalți, și psihologii trebuie să facă față stresului și problemelor.

Specialiștii „într-ale minții” au câteva tehnici pe care le aplică atunci când vor să se calmeze. În acest articol îți prezentăm câteva metode pe care le folosesc profesioniștii pentru a scăpa de stres.

Bineînțeles, și tu le poți aplica. Trebuie doar să o găsești pe cea care ți se potrivește.

1. Scrie tot ce îți trece prin cap

Jurnal

John Duffy este psiholog clinician și autor al unei cărți despre psihologia adolescenților. Pentru a scăpa de stres, psihologul folosește o metodă foarte simplă. Își notează absolut toate gândurile care-i trec prin minte.

„Pentru a reduce stresul, iau notițe. Gânduri, situații, relații cu oamenii, idei de articole. Notez și structurez tot ce îmi trece prin cap. Acest proces creativ este de mare ajutor.

Astfel, uităm de problemele noastre, mintea ni se limpezește, tensiunea scade. După aceea, pot să văd lucrurile dintr-o perspectivă diferită”, mărturisește Duffy.

2. Încordează-ți toți mușchii

Muschi

Psihoterapeutul american Kevin Chapman folsește metoda relaxării progresive a mușchilor. Această metodă a fost dezvoltată în 1920.

Ideea e simplă: trebuie să-ți încordezi, pe rând, câte o grupă musculară timp de zece secunde. După cele zece secunde, relaxează mușchii și concentrează-te, timp de 20 de secunde, pe senzația de relaxare.

După acest exercițiu, te vei simți mult mai calm, iar stresul va dispărea. Există mai multe exerciții, pentru grupe diferite de mușchi.

4. Reacționează corect sau nu reacționa deloc

Calm

Psihologul Susan Krauss Whitbourne nu se luptă cu stresul. Ea are o mantră specială pe care o repetă atunci când se află într-o situație stresantă.

Ea își spune: „Nu pot schimba situația, dar pot să-mi schimb reacția.” O reacție pozitivă la o situație negativă ajută la evitarea stresului.

Mai mult, dacă tratezi situația ca pe o provocare, poți ajunge să experimentezi lucruri noi.

5. Oprește fluxul gândurilor

Ganduri

Psihologul Martin Seligman recomandă o metodă ușoară și populară. Bate din palmele și spune-ți: „Stop! Mă voi gândi la asta mai târziu!”.

Dacă bătutul din palme ți se pare ridicol, poți să te ciupești ori de câte ori începi să te gândești la un lucru care nu ți-e benefic în acel moment.

Folosește astfel de trucuri pentru a opri ciclul gândurilor și a amâna o problemă pentru o vreme. Apoi, încearcă să-ți îndrepți atenția spre un obiect sau un exercițiu care te face să te simți bine.

6. Ocupă-te o oră de lucrurile care îți plac

Gradinarit

Psihoterapeutul Amy Przeworski îți recomandă să îți aloci o perioadă de timp în care să faci ceea ce îți dorești. Citește, desenează, gătește, fă exerciții fizice – orice îți aduce fericire.

Fără muncă, responsabilități, gânduri negative. Trebuie să înlături tot ceea ce te supără.

7. Fă ceva util

Vase

Desigur, există și metode clasice de a scăpa de stres. De exemplu, terapeutul Joyce Marter folosește o metodă comună printre membrii grupurilor Alcoolicii Anonimi.

Pentru a-ți limpezi gândurile, trebuie să faci ceva folositor. De exemplu, aranjează-ți lucrurile pe birou, pune-ți în ordine diverse documente sau spală vasele.

Regula principală este că ceea ce faci trebuie să te ajute să-ți îndrepți atenția altundeva. Mai mult, făcând ceva util, ne vom simți mai folositori și vom alunga gândurile care ne stresează.

Care metodă ți-a plăcut cel mai mult? Ai și tu o modalitate unică de a face față stresului? Împărtășește-o cu noi în secțiunea de comentarii!

Ca să știi mai mult, citește „Manipularea de la zero la unu (pachet 5 cărți)”

Iată o colecție de cărți care te ajută să înveți cum să îi manipulezi pe ceilalți prin discurs, cum să refuzi elegant, cum să aplanezi conflicte și multe alte trucuri atât de necesare.

1. Arta manipulării

„Cartea aceasta este despre un soi special de persuasiune care are o perioadă de incubație de numai câteva secunde și poate dezarma instantaneu până și cea mai pătrunzătoare minte. Este centura neagră la controlul minții. Nu doar că întoarce roata, o dinamitează cu totul.”

2. Cuvinte care schimba minți

„Bazată pe ani de munca și studiu cu oameni și organizații, cartea este plină de aplicații practice, din lumea reală, pentru profesioniștii al căror succes depinde de prezicerea și influențarea comportamentului. Acesta este primul pas în marele salt spre comunicare.”

3. Arta conversației – Tongue Fu!

„Scopul discipolilor Kung Fu, arta chineză a autoapărării, este acela de a ieși cu fața curată din atacurile împotrivă integrității corporale. Sam Horn, orator profesionist și consultant pentru nenumărate companii, te inițiază însă în tainele «Artei Conversației Fu», menită să te scoată nevătămat, pe plan psihic, dintr-o situație neplăcută, spinoasă, prin alegerea atitudinilor și mai ales a «cuvintelor» potrivite. Arta Conversației – Tongue Fu! devine astfel un veritabil manual al artelor marțiale mentale ale autoapărării. ”

4. Arta negocierii. Tehnicile negociatorului sef FBI

„Viață e un sir de negocieri: fie că încerci să primești o mărire de salariu, să cumperi o mașină sau o casă, renegociezi o chirie sau ai o discuție cu partenerul de viață, aceasta carte iți oferă un avantaj competitiv în orice situație.

Arta negocierii prezintă detaliat strategiile de negociere care l-au ajutat pe Chris Voss, negociatorul șef FBI, să salveze vieți în situații extreme – de la confruntări între cele mai temute clanuri din Haiti, până la jafuri armate petrecute în inima orașului New York, toate încheiate cu succes datorită tehnicilor aplicate de acesta. Negociator de talie mondială, Voss îți arată cum să aplici aceste metode în viața de zi cu zi, la locul de muncă, în relația cu partenerul și în orice alt domeniu important pentru tine.”

5. Cum să devii o persoană cu influență

„În fiecare zi intram în contact cu o mulțime de oameni: rude, prieteni, colegi, cunoștințe întâmplătoare. Tot ceea ce facem sau spunem îi influențează într-o forma sau alta pe toți cei din jurul nostru. Dar oare ce impact avem asupra lor? Daca dorință ta este să ai succes sau să ai un efect pozitiv asupra lumii cu care vii în contact, ar trebui să devii o persoană cu influență.

Fără influență nu exista succes. Nu are importanță care îți sunt țelurile în viață sau ce vrei să realizezi, o poți face rapid, mai eficient, iar contribuția ta poate fi de mai lungă durată daca înveți să devii o persoană cu influență. Influenta se dezvolta în etape. Aceasta carte este un ghid al dezvoltării abilitații personale de a avea un impact pozitiv asupra vieților celor din jur, dar și asupra unor oameni pe care, poate, nu-i vei cunoaște niciodată.”

„Manipularea de la zero la unu (pachet 5 cărți)” se găsește cu reducere pe Bookzone.


Articol interesant? Dă-l mai departe!

Citește în continuare

Un comentariu la „7 metode eficiente pe care le folosesc psihologii pentru a scăpa de stres”

Lasă un comentariu