În încercarea de a le reaminti părinților să monitorizeze ceea ce văd copiii lor pe internet, agenția de publicitate germană Publicis Frankfurt a creat două anunțuri de-a dreptul șocante pentru ONG-ul Innocence in Danger (Inocența în pericol). Și când spunem șocante, vorbim serios.
Anunțurile înfățișează copii ai căror ochi au fost înlocuiți cu guri larg deschise, țipând. Sloganul campaniei este „Tu știi la ce se uită copiii tăi pe internet acum?” Scopul principal al ONG-ului este de a pune capăt exploatării sexuale a copiilor pe Internet, având în vedere că printre cei mai populari termeni de căutare folosiți de copii se numără „porno” și „sex”.
„Ideea este de a fi cât mai șocant, pentru ca părinții să realizeze este nevoie de doar o secundă, un singur clic greșit și copiii se pot confrunta cu imagini cu adevărat oribile pentru ei. Copiii vorbesc foarte rar despre asta. Un studiu realizat în Germania a demonstrat că doar 8% dintre copiii care accesează online conținut șocant vorbesc despre asta”, a declarat pentru ABC News Julia von Weiler, directorul Innocence in Danger.
În ciuda campaniei care a devenit virală, ONG-aul a decis să nu folosească afișele în Germania – probabil pentru că astfel de imagini ar fi, de asemenea, inadecvate pentru copii. În schimb, afișele sunt împărțite la școală, la cursuri despre siguranța pe Internet.