7 logo-uri celebre și semnificațiile lor surprinzătoare

Conștiente că imaginea are o importanță deosebită, marile companii pun mare preț pe logo-urile și semnele distinctive pe care le folosesc. Unele investesc milioane de dolar în identitatea vizuală, altele au inspirația să aleagă logo-uri puțin costisitoare, dar eficiente și apreciate. Fiecare campanie de imagine are dedesubturile ei, iar astăzi îți dezvăluim poveștile surprinzătoare și puțin cunoscute ale câtorva logo-uri celebre.

Aceste logo-uri sunt cunoscute în întreaga lume și sunt utilizate de companii cu cifre de afaceri de miliarde de dolari.

1. Apple și mărul mușcat

Logouri celebre - Apple

Foto: brightside.me

O legendă care circulă pe internet spune că logo-ul Apple îi este dedicat omului de știință Alan Turing, care a murit după ce a mâncat dintr-un măr otrăvit. Cu toate acestea povestea din spatele mărului mușcat de pe dispozitivele Apple e mult mai simplă.

„Am ales silueta unui măr, dar pentru a-l face să arate ca un măr și să nu fie confundat cu un alt fruct, am făcut ceea ce face orice om cu un măr: i-am «tras» o mușcătură”, spune Rob Janoff, designerul care a creat logo-ul.




2. Logo-uri celebre – Ferrari

Logouri celebre - Ferrari

Foto: nextshark.com

Mulți cred că logo-ul constructorului italian de mașini simbolizează caii putere, dar lucrurile nu stau deloc așa. În biografia sa, Enzo Ferrari menționează că, inițial, imaginea calului a fost pictată pe avionul celebrului aviator italian Francesco Baracca. Emblema i-a fost dăruită lui Enzo de mama aviatorului, după ce Enzo a câștigat o cursă.

„Paulina, mama lui Francesco Baracca, mi-a spus: «Ferrari, pune emblema fiului meu pe mașinile tale. Îți va aduce noroc.» Calul era negru, iar eu l-am așezat pe un fond galben, culoarea orașului Modena”, a povestit Enzo Ferrari.

3. Android și roboțelul inspirat dintr-o sursă inedită

Logouri celebre - Android

Foto: logobee.com

Când vine vorba de logo-uri celebre, roboțelul verde simbol al sistemului de operare Android nu poate fi trecut cu vederea. Logo-ul a fost conceput de designerul Irina Blok, căreia i s-a cerut să creeze un concept ușor identificabil de către clienți.




Lui Blok i s-a spus că logo-ul trebuie să implice un robot, așa că tânăra s-a apucat să studieze jucării și filme SF. Într-un final, însă, acestea n-au ajutat-o prea mult să creeze un personaj, așa că s-a inspirat dintr-un loc total neașteptat: pictogramele de pe ușile toaletelor.

4. Logo-uri celebre – McDonald’s și mesajele subliminale

Logouri celebre - McDonalds

Foto: sarahwattspca.wordpress.com

În 1962, cei de la McDonald’s l-au angajat pe psihologul Louis Cheskin să-i consilieze cu privire la identitatea vizuală. Cheskin le-a sugerat să înlocuiască vechiul logo (care reprezenta un bucătar stilizat) cu două arcuri aurii, care formează litera „M”.

Cheskin credea că forma arcurilor amintește de forma sânilor, care stârnește apetitul și le reamintește oamenilor, inconștient, de copilărie. Acest fapt poate părea amuzant, dar este un lucru cât se poate de serios.

Psihologii și consultanții de marketing sunt plătiți bani grei pentru a găsi noi metode de a manipula dorințele inconștiente ale clienților.



5. Lacoste și pariul pierdut

Logouri celebre - Lacoste

Foto: thegentlemansjournal.ro

Crocodilul Lacoste se numără printre acele logo-uri celebre care ți se întipăresc în memorie. Povestea faimosului crocodil începe în 1923, când jucătorul de tenis René Lacoste se plimba pe stradă cu căpitanul echipei sale, Alan Moore. Trecând pe lângă vitrine, cei doi au remarcat un geamantan din piele de crocodil.

Lacoste și Moore au făcut un pariu: dacă René câștiga următorul meci, Moore urma să-i cumpere acel geamantan. Lacoste a pierdut, dar un jurnalist a aflat povestea, iar în articolul său a menționat că „Lacoste n-a câștigat valiza din piele de crocodil, dar a luptat ca un crocodil”.

Porecla s-a lipit imediat de Lacoste, care mai târziu a folosit imaginea crocodilului pentru propria companie.

6. Logo-uri celebre – Nike

Logouri celebre - Nike

Foto: designhill.com

Unul dintre cele mai cunoscute logo-uri din lume este și unul dintre cele mai ieftine. Logoul producătorului de articole sportive Nike a costat doar 35 de dolari și a fost realizat de o studentă pe nume Carolyn Davidson în 1971.

La început, Davidson n-a fost deloc mulțumită de rezultat, dar se pare că s-a înșelat. Celebra „bifă” a devenit extrem de apreciată și nu e deloc surprinzător că este asociată adesea cu una dintre aripile lui Nike, zeița victoriei.

7. Pepsi și logo-ul de 1 milion de dolari

Logouri celebre - Pepsi

Foto: brightside.me

Dacă logo-ul Nike a costat 35 de dolari, la polul opus se află cel al Pepsi, pentru care compania a plătit 1 milion de dolari. Designerii i-au stabilit proporțiile în funcție de Raportul de aur, pentru a fi cât mai plăcute ochiului uman.

Un comentariu

  1. Marinescu Constantin

Ți-a plăcut? Spune ce crezi!